Män som kramas och gråter

Inlägg #1: Postat: 2003-04-01 14:29:00
JoeHill
Påtal om denna dokumentär som handlade om filmandet av en feministiska porrfilm, så lät det inte speciellt övertygande då aktriserna i slutet hävdade att de "i alla fall" inte ångrade någonting. Jag tyckte fan synd om dem. Personerna som gjorde denna porrfilm utnyttjade två unga flickors bekräftelsebehov. Avskyvärt, eller?
Inlägg #2: Postat: 2003-04-01 15:35:00
Per W
Nyhet med svaga töntiga män och starka kvinnor i media? Jag säger bara Lilla Fridolf, Åsa-Nisse, 91:an, Papphammar, Fem myror .....,
Pippi Långstrump och poliserna mm mm. Vad är nytt? Det har alltid varit populärt att vända upp och ner på invanda roller.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-01 16:07:00
Cristian
Jag tycker att själva artikel är ganska svag.
Lycka till nästa gång
Inlägg #4: Postat: 2003-04-01 17:28:00
Unome
Det är märkligt hur rädda vissa män är för det "kvinnliga". För att ha kvinnliga egenskaper, för kvinnliga män homosexuella och - sist men inte minst: kvinnor. Alla kulturer som jag vet om genomsyras av en rädsla och ett hat mot det feminina. Det kvinnliga skall förtryckas och kontrolleras. Förmodligen hänger detta samman med manlig kastraktionsskräck.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-01 17:30:00
Unome
Det är märkligt hur rädda vissa män är för det "kvinnliga". För att ha kvinnliga egenskaper, för kvinnliga män homosexuella och - sist men inte minst: kvinnor. Alla kulturer som jag vet om genomsyras av en rädsla och ett hat mot det feminina. Det kvinnliga skall förtryckas och kontrolleras. Förmodligen hänger detta samman med manlig kastraktionsskräck.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-02 00:00:00
q
Unome: Jag är bara rädd för den kultur som med våld påtvingas andra människor. Feminister vill genom sin kamp påtvinga alla sin egen, och speciellt kvinnors kultur. Istället för att respektera manliga värderingar vill ni riva ner dessa och ersätta dessa med era egna. I er ignorans förtusätter ni att allt det som ni står för är bättre.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-02 13:50:00
Michael Ståhlberg
Vaket. None dare call it conspiracy!
Men självklart är det det. Å andra sidan behövs ingen central enhet, som skickar ut PM till agenterna: "Börja kampanja för ditt och dattan." Utan det hela är lika
genetiskt programmerat som beteendet i en bikupa. Läs Joe Sobrans "The Hive"!
Inlägg #8: Postat: 2003-04-02 14:18:00
Lena V
Hm, jag får nog börja se mer på TV. Har missat den trenden, hrumph:
Inlägg #9: Postat: 2003-04-10 11:18:00
Carin Nordström
Det vore bättre om män satsade på att bli lite mer mänskliga i verkliga livet, än att göra TV-program om ämnet. Det är svårt med kroppskontakt i Sverige. då får vi gå på kurs!
Inlägg #10: Postat: 2003-05-03 00:02:00
Anka
SVT ska inte visa filmen.
Laddar...