Jag pissar på dej George W Bush

Inlägg #1: Postat: 2003-04-01 01:39:00
Markus Hankins
Minst 7 Kvinnor och barn sköts ihjäl vid vägspärr i Irak ikväll. Ett av alla hundratals snart tusentals "incidenter" där civila Irakier dör i USA-imperialismens spår.

Länk: aftonbladet.se
Inlägg #2: Postat: 2003-04-02 14:34:00
Mike
De dog snarare i självmordsbombarnas spår än i USA imperialismens spår. Vilka är de andra "hudratals" eller "tusentals" incidenterna. Menar du de hundratals incidenterna där koaltionen ger humanitär och medicinsk hjälp åt civila och POWs
Inlägg #3: Postat: 2003-04-23 15:04:00
KrillE
"De amerikanska soldaterna gav order om att minibussen skulle stanna och sköt varningsskott. Ändå fortsatte den framåt.
Soldaterna sköt först mot bussens motor för att få stopp på den. När fordonet fortsatte framåt öppnade soldaterna eld /.../"
Inlägg #4: Postat: 2003-04-23 15:05:00
KrillE forts
Klart som fasen att soldaterna öppnar eld mot fordonet när föraren vägrar stanna. Med tanke på självmordsattackerna med diverse fordon packade med sprängämnen så var det en väldigt realistisk åtgärd. Att kvinnor och barn befann sig ombord på lastbilen är enbart beklagligt, men föraren kunde väl stannat vid vägspärren?
Inlägg #5: Postat: 2003-04-23 15:07:00
KrillE forts
Personligen skulle jag inte bli förvånad om det var Saddams män som tvingade in personerna i minibussen bara för att kunna skapa sådana här rubriker. En självmordsattack mot media, så att säga. P.S. Jag menade minibuss när jag skrev lastbil innan. Beklagar.
Laddar...