Inlägg #1: Postat: 2003-03-30 17:35:00
|
Michael Ståhlberg |
En synpunkt värd att beakta. Jag hoppas du har rätt, och att nativiteten bland muslimska invandrare följer mönstret i alla
rika länder inkl. Japan. Men intuitivt tror jag inte så kommer att ske. Förmodligen hamnar verkligheten mellan ytterligheterna, och frågan är om Sverige och väst överlever ens det. No offense, hoppas jag. Fatta att jag inte tycker illa om enskilda araber.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-31 13:30:00
|
Urban |
Men måste då nativiteten minska bland muslimer? Är det viktigt?
Och kommer inte idag invandrande muslimers barnbarnsbarn år 2070 att ha påverkats alls av idéerna om den liberala demokratin?
Och självklart måste lagar skyddas och stiftas som skyddar det fria valet att ha slöja eller vara bokstavstrogen bibel-fanatiker eller porrskådis likaväl som vi alla måste vara på vår vakt när vi ropar "förbud". Detta gäller ALLA människor och är inte begränsat till "muslimer".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-31 13:30:00
|
Urban |
Lyssna på nästan vilken svensk som helst och inse att folk vill förbjuda saker till höger och vänster hela jävla tiden på ett sätt som fått mig att inse att vi inte behöver några fanatiska muslimska fundamentalister för att skapa ett helvete. Vi skulle fixa det lika effektivt själva!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-31 17:32:00
|
Marre |
Visst, det kan hända att även invandrade muslimer tar intryck av det västerländska/svenska samhället? Men om de INTE liberaliseras och sekulariseras? Vad hindrar dem då att ändra grundlagarna i muslimsk riktning när de är i majoritet? Vågar vi ta den riksen? Är det värt detta pris för att politikerna skall får känna sig humana mot utlänningar, vill säga?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-01 06:58:00
|
... |
Bara för att man e arab betyder inte att man e muslim... D finns kristna araber & d finns, svenska muslimer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-03 02:02:00
|
olov |
.. men den islamska världen är väl mycket mindre extrem idag än den var för 500 år sen. De facto, folk, oavsett bakgrund vill ju knulla runt och då måste man göra uppror mot vilken helst religion man blivit påprackad. Lugna ner er. Det finns värre problem här i världen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-04 12:31:00
|
Marre |
Vad gäller "frigörelse för att få knulla" så funkar det inte på muslimer som bosatta sig i moderna länder. Det är ju helt okej för de muslimska MÄNNEN att knulla runt, och i ett främmande land där det finns massor av "gratishoror" så finns det ingen anledning för dem att verka för en frigörelse för de muslimska kvinnorna. Tvärtom, denna "egna marknad" vill man skydda och ha "ren" när man lekt av sig och det är dags att bilda familj. Då skall det vara en kuvad muslimsk oskuld.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-06 14:40:00
|
Urquhart |
Olov: Den muslimska världen i stort är ungefär lika religiöst som det var för 500 år sedan. Då var den kristna och den muslimska världen ungefär lika religiösa, men medan vi i Europa fick vår renässans och religionen därmed tappade inflytande, så har den muslimska delen fortsatt att leva hårt bundna till sin religion och gamla stamregler.
|
|