Fortsatt invandring skadar alla!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-03-28 17:48:00
michael ståhlberg
Innebar det ingen kulturell förändring skulle det inte spela någon roll, men eftersom det definitivt kommer att göra det så
är det katastrofalt. Redan nu är de vita i minoritet i Kalifornien. Och, ja,
det kommer att få politiska och kulturella konsekvenser. Bush är
förmodligen den siste republikanske
presidenten.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-28 20:36:00
Benjamin
Vilka positiva signaler, Michael S! Blir vi verkligen av med den imperialistkoloniala vita korkade män världen?
Inlägg #3: Postat: 2003-03-28 21:03:00
Katarina
Tack Michael-nu känns allt lite mer hoppfullt !
Inlägg #4: Postat: 2003-03-28 22:15:00
Marcus P
Jag fattar faktiskt inte vad som skulle vara så katastrofalt med att några andra än WASPs skulle få bestämma en liten del av dagordningen. "Vit kultur" har producerat mer dynga än någonting annat på jorden om än i hård konkurrens med kommunism och kristendom. Good riddance, skulle jag säga.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-28 22:22:00
Olle
Marcus P: Att vara hatisk mot sig själv och sin egen kultur är så korrekt i dagens samhälle. Men också fullkomligt idiotiskt. Du vill att vårt folk utrotas, men tror du alla svenskar vill det?
Inlägg #6: Postat: 2003-03-28 23:33:00
Ali R
Ursäkta mig om jag talar, den omskärda icke-muslim jag nu är. Självklart kommer den vita rasen utrotas, den kommer ta sönder sig själv - man har förutspatt att den vita rasen kommer sätta världen i krig och dem enda som kommer överleva da är invanarna i delar av Afrika. man har sociologer och vetenskapsmän....
Inlägg #7: Postat: 2003-03-29 02:13:00
KrillE
Mänskligheten kommer att utrota sig själv, och detta är inte bara de vitas fel. Save the world, commit suicide. -KrillE
Inlägg #8: Postat: 2003-03-29 12:20:00
Micke "Omskuren" Ståhlberg I kid you not
Ali R: jag är inte så "rasistisk" som du antagligen tror. Jag är upprörd över den amerikansk-brittiska utrikespolitiken. Allt de skäl som fick mig att ändra inställning till USA:s utrikespolitik som jag, rätt el.
fel, tidigare alltid stött, håller nu på
att besannas. Senast i morse läste jag om hotet från islamisterna i Pakistan - nåt som jag hela tiden
uttryckt fruktan för se min vegan-, Irak-etc.-artikel i arkivet. Mvh
Omskuren kriste
Inlägg #9: Postat: 2003-03-29 12:23:00
Michael Ståhlberg
Självkorrektion: "*Alla* inte "allt" de skäl" mina fingrar hamnar lätt fel på tangentbordet.
Inlägg #10: Postat: 2003-03-29 12:27:00
Michael Ståhlberg
Benjamin: ja, med tanke på den nuvarande amerikanska administrationen, så kan man ju se
det som en positiv signal. Men en
demokratisk president vore inte bättre, eftersom demokraterna är
ett slags sossar eller folkpartister.
Dessutom vore det synd om USA blev en enpartistat. Jag hoppas att
USA får en mer "isolationistisk"
regering i framtiden. T ex drar
tillbaks sina trupper från Europa.
Inlägg #11: Postat: 2003-03-29 12:38:00
Katarina
"Kriget mot terrorn" isolationismens ansikte efter 11/9.
Tillbaka till frågan:"Redan nu är de vita i minoritet i Kalifornien"
Vilka fruktansvärda kulturella förändringar kommer det att få, förutom en demokratisk president?
Inlägg #12: Postat: 2003-03-29 15:42:00
Michael Ståhlberg
Isolationister är inte för Irakkriget.
Begreppsförvirring. Bush är tyvärr
interventionist, inte "isolationist". Som t ex Pat Buchanan.

Kaliforniens välfärdsbudget kommer nog att öka.

Jag gillar det lagoma "spanska" mestis inslaget i amerikanska sydvästern före massimmigrationen. Det var
en sjyst krydda i pizzan, men nu håller den på att helt ändra smak.
Dvs. smaka mer Mexiko än USA!
Inlägg #13: Postat: 2003-03-29 17:47:00
Marcus P
Jag vill inte att någon utrotas, Olle. Vill du?
Inlägg #14: Postat: 2003-03-29 17:52:00
Katarina
Nej det är Bush inte.Du verkar inte fatta att isolationism innebär att endast lägga sig i om amerikanska intressen hotas.

Men varför skulle välfärdsbudgeten öka, i så fall?
Inlägg #15: Postat: 2003-03-31 09:38:00
Jesper N
Jag tolkar Ståhlbergs kommentarer som att han tycker att det är dåligt att vita inte kommer att vara i majoritet i USA 2050. Jag ser ingen förklaring till varför det skulle vara så.Upplys mig.
Inlägg #16: Postat: 2003-03-31 10:21:00
Öyvind
Om resten av USA går samma väg som Kalifornien: liberal tolerans och ekonomiskt välstånd, begriper jag inte riktigt vari skräckvisionen består
Inlägg #17: Postat: 2003-03-31 10:26:00
marie
Jag blir inte klok på vissa av er, hur blev ni så inskränkta? Mångkultur gynnar samhället. Michael, du säger dig inte vara rasist men läs för guds skull igenom din egen text och se hur de som försvarar den svarar, det är inte en rolig syn. Och eftersom du inte tycker att många av de som kommer till Sverige har tillräckliga asylskäl kanske du skulle vilja byta plats med någon, ja för de har väl det inte så dumt dem?
Inlägg #18: Postat: 2003-03-31 13:38:00
Urban
Eloge till Öyvind!

Jag är iofs lite illa påläst, men är det inte så att Kalifornien är den rikaste delstaten i USA och har inte blivit fattigare de senaste decennierna trots att WASP:s numera är färre procentuellt?

Är det några som tär på välståndet i Sverige så är det väl alla otroligt bortskämda och mesiga svenskar som går in i väggen och bränner ut sig för dyra statliga pengar!?
Inlägg #19: Postat: 2003-03-31 22:27:00
Öyvind
Kalifornien är en av de rikaste och utbildnings/forskningsledande delstaterna, just genom en stor inströmning av utländska forskare och arbetare, de enda som väl egentligen skall klaga är väl t ex Indien, som förlorar många duktiga datatekniker; sen det är med massinvandring till Europa, det krävs liksom att folk vill flytta hit också;
Inlägg #20: Postat: 2003-03-31 22:28:00
Öyvind
Tyskland försökte "importera" indiska datatekniker; men det gick inte så bra då de fick bättre lön, mötte färre fördomar och redan kunde språket i t ex USA och England.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...