Inlägg #1: Postat: 2003-03-27 21:27:00
|
Viktor |
Noam Chomsky: ”Om man hade tillämpat Nürnbergprinciperna skulle samtliga amerikanska presidenter efter andra världskriget ha hängts.”
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-27 21:35:00
|
stefan |
Käre Viktor! Du är verkligen en enfaldig idiot! Vad är det som skapar
välstånd i världen? Jo just marknadsekonomi, demokratisk kapitalism och frihet. Alla andra politiska system har ofelbart lett till fattigdom och förtryck. Läs historia och inte bara kommunistisk propaganda!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-27 21:47:00
|
Mike |
Viktor, det är klart att ni får demonstrera mot USA och kapitalism. Det ni kritiseras för är att ni plötsligt låtsas bry er om Irakierna. Nej ut och marschera med era plakat, men var då ärliga och ta fram era idolporträtt på Kim Jong Il. Med hjälp av hans kärnvapen kanske ni kan befria väst från marknadsekonomins förtryck. Sen kan ni sätta igång och hänga presidenter för glatta livet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-27 22:02:00
|
kristoffer |
2 frågor:
1. Varför skall ni bestämma vad vi skall demonstrera mot/för? Ut och demonstrera själva för saker som ni står för istället.
2. Vem och varför lägger Mike ord i munnen på? Vem har idolporträtt på Kim Jong Il
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-27 22:14:00
|
Mike |
Har du svårt att fatta Kristoffer? Du kanske bara är en aningslös pacifist som tycker att krig är "jättedumt liksom" för att det människor kan dö av det. Men bredvid dig i tåget går avgrundskommunister som Viktor som vill skapa ett samhälle där generalsekreteraren i kommunistpartiet bestämmer var när och hur du ska demonstrera. Det är Viktor och hans kompisar som längtar efter att damma av sina idolporträtt av Mao och Stalin m.fl.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-28 09:09:00
|
Viktor |
Detta är demokrati. Amerikanska missiler, kraftiga explosioner, massiva rökmoln över tusen och en natt staden Bagdad med fem miljoner rädda människor.
Alf layla wa-layla och prinsessan Scheherazade.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-28 09:38:00
|
daniel. |
Länk: geocities.com
De lär ha idolbilder på Kim Jong Il...
och de är en av grupperna bakom organisationen Nätverk mot krig...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-28 12:03:00
|
Benjamin |
Jag har också en idolbild! George W Bush när han tackar gud för att USA-s folk har fått bli guds utvalda folk. Snart har alla världens hem samma bild på väggen ovanför soffan. Våga något annat. Är du med oss eller mot oss. Är du mot oss är du terrorist. Detta påminner om hur det var i Tyskland. Varje familj hade Hitlerbilden uppsatt ovanför finrumssoffan. Bomberna faller över Bagdad!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-28 14:04:00
|
Mike |
Svar 7, Tack daniel, jag visste inte ens själv hur rätt jag hade :-. Märk väl att varken Viktor eller Benjamin någonsin förnekar att vill införa kommunistdiktatur.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-28 14:08:00
|
Mike |
Tusen och en natt föresten, var inte det Sultanen som ville ha en ny jungfru varje natt och på varje morgon blev den senaste jungfrun avrättad. Sheherazade klarde sig enbart pga av hennes berättarkonst. Påminner starkt om Bagdads nuvarande regim speciellt Udays våldtäktsbrigader.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-28 14:12:00
|
Mike |
Detta är demokrati: mänskliga sköldar som återvänder till väst efter att de blivit "chockade tillbaks till verkligheten" av irakier som säger att de kommer att begå självmord om inte USA börjar bomba Saddam snart.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-28 15:27:00
|
Viktor |
Kapitalistisk diktatur: 5 av jordens invånare förbrukar 25 av världens resurser. Kommunistisk diktatur: Världens resurser fördelas rättvist till alla på jorden. - Vilken diktatur väljer du Mike?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-28 15:36:00
|
Viktor |
När Irak faller blir det tyst av rädsla överallt i den mänskliga världen dit räknas inte USA och Storbritannien samt lilla Danmarks, Spaniens, Portugals och Polens regeringar, det blir tyst av rädsla. Vi ser bara Georg W Bush´s hånflinande ansikte i tv-rutan. Inget är bestående inte ens Bush´s hånflin!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-28 15:45:00
|
Viktor |
Det kanske blir "Tusen och en natt" av Bushbomber över Bagdad och då gäller det att hålla humöret uppe. Berätta sagor t.ex.! Men till slut vinner mördarsultanen Bush och som belöning kommer han att stjäla landets rikedomar i demokratins namn!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-03-28 15:47:00
|
XYZ |
Viktor, du verkar veta vilken diktatur man skall välja. Skillnaden mellan dig och mig är att jag har levt under en kommunistisk diktatur och sett din "rättvisa fördelning av resurser" m.m. Åk till Nordkorea, komm tillbaka om 20 år, sedan skall du och jag har ett snack. Du skall ju införa kommunistisk diktatur så jag lägger in detta inlägg anonymt - annars kommer du ju att fördela mig rättvist så snart du kommer åt.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-03-28 16:02:00
|
Viktor |
Ja det är bra Fredrik! Så du har levt i Nordkorea! Jag har levt 62 år i kapitalistiska diktaturer. Jag har också en viss erfarenhet!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-03-28 16:42:00
|
Nuddis |
Viktor du kan ju inte vara seriös? Om det nu är så dåligt här och så bra i kommunistdiktaturer varför flyttar du inte? Det finns väl å välja på...
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-03-28 17:07:00
|
XYZ |
Fredrik får du vara själv. Du vet mycket väl att jag inte har bott i Nordkorea - de bygger fortfarande paradiset på jorden så jag skulle knappast vara ute i det fria. Även marksister kan säga något vettigt ibland om de glömmer sin religion för en stund - se bara på Boris! Där ligger du i lä, men fortsätt att lämna dina små röda väldoftande dygnhögar i varje diskussion, förr eller senare kanske du säger något vettigt.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-03-28 18:02:00
|
Mike |
Viktor varför tror du att så många Kubaner riskerar sina liv för att kajka över till USAs "kapitalistiska diktatur". Känner du till någon som gett sig ut på en luftmadrass i andra riktningen? Hur många klättrade över muren för att fly TILL DDR förutoma RAF terroristerna? Du och Benjamin kan helt enkelt inte vara på riktigt?!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-03-28 19:23:00
|
Viktor |
Som ung flydde jag från kapitalistiska Finland till kapitalistiska Sverige för att få bättre liv. Och det är naturligt och normalt mänskligt, man söker till det bättre. Vad jag inte visste var att kapitalismen inte kunde tillfredställa alla människors behov. Därför lever 1/5-del i rikedom och 4/5-delar i fattigdom av världens befolkning. Vad beträffar kubanerna, det var många som levde gott av de 400 000 hororna i Kuba innan Castro tog över och avskaffade prostitutionen.
|
|