Till försvar för Siewert Öholm

Inlägg #1: Postat: 2003-03-27 16:13:00
Magnus Bjärlind
Nej jag hör till den kategori av straighta män som skrattar om jag tycker något är roligt.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-27 16:34:00
Magnus
Linda kör uppenbarligen med de klassiska metoderna för att "försvara" homosexualitet behövs det? genom att antyda att min namne är homofob, bara för att han kritiserar några enstaka individers handlande. Vilket varmt och trevligt debattklimat vi har i det här landet! Den som kritiserar invandrare är rasist. Den som kritiserar homosexuella är homofob. Den som kritiserar kvinnor... Äh, skit samma! Linda, bemöt inte sakliga argument med personangrepp!
Inlägg #3: Postat: 2003-03-27 17:15:00
Snygging
Är det inte väldigt enögt och enfaldigt att bunta ihop folk i grupper och kritisera dem som grupper överhuvudtaget. Säger mer i allmänhet mer om kritikern än om de kritiserade. Liksom även denna debatt, i högsta grad.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-27 18:34:00
Magnus
Snygging, och vad säger rena personangrepp om den som försöker "argumentera" då? Nu avser jag i första hand det du skrev i en annan tråd, men sak samma - Så fort dina argument tar slut även här börjar du förmodligen att angripa den som visar sig ha mer koll och bättre underbygda argument än du själv.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-27 19:12:00
Linda
Namne: Jag ämnar inte att, i ett enligt dig försök att "försvara" homosexualitet, kalla Magnus för homofob jag ställde bara en fråga. Personangrepp? Ja du, då har du inte sett ett skriftligt personangrepp. Och vad homo- respektive heterosexualitet anbelangar så bryr jag mig inte det minsta vilket. Och du, jag skrattade inte heller åt Gardell - men det har med min humor att göra, inte eventuella åsikter rörande homosexualitet.
Inlägg #6: Postat: 2003-03-27 19:16:00
Linda
forts. Jag tycker inte att det går att göra en höna av fjäder som det blivit lite i det här fallet. Fine, dåliga skämt kan jag förstå att folk tycker är trista och reagerar på men varför göra det till en jättedebatt om sexualitet?
Inlägg #7: Postat: 2003-03-27 19:30:00
Marre
Håller med Magnus.

Problemet är inte att många inte skrattar åt Gardells skämt, utan att så många känner sig tvungna att skratta! Detta för att framstå som fiiiiina och toleranta eller för att inte verka vara homofoba.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-01 23:53:00
Max
Jag satt tillsammans med några av mina vänner och såg evenemanget, alla var gay utom jag. Alla tyckte det var fruktansvärt, utom jag. Försökte mest muntra upp och släta över. Det var ett pinsamt arrangemang för alla. Stanken av PK låg tung.
"Nu skrämmer vi dom till öppenhet!!"
Laddar...