|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-27 16:11:00
|
|
Magnus Bjärlind |
Vasst där! Elegant.
Jag menar ju precis vad jag skriver. Hela evenemanget förvandlades till slut till en gaymanifestation, som tagit sin början i föregående program och nådde sin absoluta kulmen vid finalen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-27 16:23:00
|
|
V |
Tack! Jag får uppfattningen när jag läser din artikel att det är Marks och Jonas personligheter, och inte att de är homosexuella, som irriterar dig mest. Men att homosexualliteten är någonting konkret som du kan ta på. Det är ju lättare att kritisera den läggningen än en personlighet, eller två. Kanske har jag fel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-27 16:38:00
|
|
Magnus - Dock ej Bjärlind ;- |
Intressant fråga du ställer, V - "Vad har sexuell läggning att göra med tävlingen?" Svaret är väl att den inte har någonting med tävlingen att göra. Just därför kan man undra varför Levengod & Gardell var tvugna att så uppenbart lyfta fram sin sexuella läggning och göra det hela till en "gaymanifestation". Synd att de inte kunde utföra jobbet i egenskap av individerna Mark och Jonas, utan kände sig tvingade att leka ambassadörer för landets homosexuella...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-27 16:43:00
|
|
Magnus Bjärlind |
Intelligent namne det där. Mitt på spiken ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-27 18:18:00
|
|
V |
Jag upplevde inte att det var en ”gaymanifestation”. Visst framgick det att de var ett par. Men de är ju det! Jag förstår personligen inte varför det är så upprörande. Kanske kan ni, Magnus och Magnus, ge mig ett svar på det? Om det hade varit ett hetropar som lett melodifestivalen, och dragit vitsar om deras förhållande, så hade knappast någon lyft på ögonbrynen eller kallat tillställningen för en hetromanifestation. Därav min inledande fråga ”Vad har sexuell läggning att göra med tävlingen?”
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-27 18:21:00
|
|
V |
Vill tillägga att även om jag inte sympatiserar med dina åsikter, Magnus Bjärlind, så tycker jag att du skriver bra. ;
|
| |