Kvinnovåld är global manskultur

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-04-07 11:07:00
klas
Riktigt bra. Allt våld mot kvinnor är inte fysiskt skriver du. Men det är bara fysiskt våld och hot om sådant som har relevans för könsdebatt, det är bara där män har en fördel. Jag delar din åsikt att kvinnomisshandel inte är något som bara gäller några få sjuka individer. Att vi män använder fysiskt våld mot kvinnor har en mycket enkel förklaring, vi är bättre på det.
Inlägg #22: Postat: 2003-04-15 15:05:00
Tomas S
Okej. Om alla kvinnor slutade raka sig skulle vi män snart sexualisera armhålehåret! Kåtheten är ohejdbar. Vi älskar er, några hatar er och vissa vill slå er. Jag är bara lycklig över att vi är starkare - annars är jag säker på att vi skulle spöas lika ofta.
Inlägg #23: Postat: 2003-04-15 15:05:00
Tomas S
Våld mot kvinnor!!! Det handlar om brist på självkontroll - inte "en global manskultur". Men tillräckligt med inläst litteratur ger spekulativa konspirationsteorier. Dessutom är vi alla en del av en västerlänsk kultur med ett västerlänskt förhållningssätt samt språkliga begränsningar - därav känns argumenten igen. Vidare går ofta sanningen att förringa med motiveringen att man hört den förrut.
Inlägg #24: Postat: 2003-04-22 21:59:00
Batteri
"Inte bara för att jag är feminist och kvinna. Mest för att jag har hjärna. Och kan använda den."

Hmm, jag anar feministiska härskartekniker. Å sen lite namedropping för att ytterligare bevisa din självklara överlägsenhet.

Varför är självdistans förbjudet inom feminismen? Anses det vara en manlig egenskap eller?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...