En anställds vanmakt...

Inlägg #1: Postat: 2003-03-26 11:13:00
Marie Hellström
Och varför ger vi arbetsgivaren den här makten över en enskild individ. Arbetsgivaren borde vara tacksam för att en anställd överhuvudtaget vill arbeta hos dom. Att tiga under provanställningen och sedan tro att hon ska bli trodd senare är ju också idiotiskt. Den här kvinnan har ingen utväga mer än att sluta. Det hon skulle gjort var att gå till direkt anfall när tafset började. Visserligen hade hon förlorat jobbet då med, men inte sin självrespekt.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-26 12:21:00
lollo
arbetsgivaren tacksam? är du inte ute och cyklar nu? det handlar väl inte om arbetsgivaren i detta fallet, hon gick ju till anfall när tjafset började, läs marie! men hon hotades av sparken.nu tycker du att hon skulle sluta? nä..jag vet inte vad.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-26 14:55:00
Ellinor
Nyanställda tjejer är hett villebråd på personalfester. Det är en maktgrej från cheferna. Chefen kunde enkelt kommit undan genom att skylla på fyllan och be om ursäkt. Eftersom han inte gjort det utan hotat henne är han mycket farlig. Mitt tips är att hon söker nya jobb ASAP. Hon har ingen framtid på det företaget. Blir hon fast anställd, antar arbetskamraterna att hon och chefen har ett förhållande. Stiger hon i graderna, antas de ha ett förhållande.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-26 15:24:00
sten
Det finns ju också ett alternativ att det lokala facket anmäler eller någon fast anställd kollega. Det viktigast är väl att mannen stoppas.Tjejer ska inte behöva sluta det ska karln göra
Inlägg #5: Postat: 2003-04-23 06:11:00
hasse
Ge chefen en pungspark!Kan ju oxå vara en kvinna o dem vet jag inte var man sparkar.Se till att ha vittnen bara.
Laddar...