|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-25 20:14:00
|
|
Marcus P |
Och det där med att det skulle vara inne att hata USA känns litegrann som selektiv varseblivning. Visst, man kan dra den slutsatsen av det man ser idag. Men man kan lika hjärna dra slutsatsen att USA får styra och ställa som de vill utan att folkvalda i andra länder säger ett knyst - det vill säga att man slickar USA:s röv. Beroende på vad man själv tycker tillskriver man gärna media motsatsen. För "media är onda".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-25 20:17:00
|
|
Marcus P |
Jag demonstrerade mot kriget i lördags. Men jag lovar, jag är lika mycket emot ryssarnas agerande i Tjetjenien som USA:s och Storbritanniens agerande i Irak. Däremot tror jag inte att ryssarna bryr sig ett piss om vad folk i resten av världen säger. Möjligen om kapitalet säger emot så att de inte får investeringar. USA kan fås att bry sig. Det har gått förr. Tror du inte att det kan vara därför man demonstrerar också, för att det faktiskt kan fungera?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-26 09:57:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Tja El Mack! Självklart skall man få tycka att USA´s utrikespolitik är snorre utan att bli kallad för blind USA hatare. Jag har nog bara sprungit på för mkt blinda USA hatare IRL på sistone så jag har blivit färgad. Jag fortsätter att vara för kriget och befrielsen av det irakiska folket även om vägen dit var jävligt osmidig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-26 09:58:00
|
|
Apu |
Även om många kanske tänker som du o avgör själva till stor grad tror jag lite cyniskt att en stor del av det svenska folket har ngn slags inbyggd fulmekanism som gör att vi aldrig behöver ta svåra beslut som påverkar andra länder men endå utvecklat en sådan lilleputtavsky för dem som gör det. Ngn utrikespolitisk Jante av något slag... Hoppas vårsolen skiner på dig Amigo!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-26 14:05:00
|
|
Marcus P |
Solen skiner som fan. Nå, jag är också för befrielse av Iraks folk - självfallet - men jag tror att det enda man blir befriad från av att få en bomb i pallet, är livet. Och jag menar inte sån befrielse. Nu verkar det som om kriget kommer ta längre tid - och bli värre - än vad man först trodde. No shit. Var går då gränsen? Hur mycket ska offras i kriget för att du inte längre ska vara för det? Spelar det nån roll?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-26 15:52:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
just sådana frågeställningar är lika intressanta som omöjliga och ger mig mer lyssna på än nytvättade engagerade kidz som lyder Attac och anser att "Irakierna skall lösa sin situation demokratiskt själva utan imperialist USA"
|
| |