|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-24 21:25:00
|
|
pUs |
Men det allra värsta är nog ändå att många av er skiter i den aspekten. Det är skitsamma om Hr.Butt våldtog några kvinnor eller inte - bara faktumet att en män med "makt" vad för jävla "makt" han nu hade? har sex med unga kvinnor verkar upprörande nog. Jag har trista nyheter till er - det händer varje dag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-24 21:25:00
|
|
pUs |
en man, ska det stå.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-24 23:48:00
|
|
Bertil |
Tycker du att det är OK att män lurar till sej sex med småtjejer genom att locka med skivkontrakt??
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-24 23:56:00
|
|
JoeHill |
Hur gamla var tjejerna som anklagade BB? Nån som vet?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-25 00:16:00
|
|
Jones |
Bertil, tycker du det är ok att tjejer försöker köpa skivkontrakt med sex?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-25 00:49:00
|
|
Christofer Olsson |
"Är det ingen av er som reflekterat över hur det kanske känns att sitta av ett fängelsestraff och vara oskyldig dömd?"
Jodå, har DU reflekterat över
hur det är att bli våldtagen men inte trodd? Kan du föreställa dig hur det är?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-25 01:05:00
|
|
Mike |
Svar 6, har du hört talas om principen "hellre 10 skyldiga som går fria än en oskyldig som döms"
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-25 08:55:00
|
|
Michael Bärlin |
Mike, det fattar du väl att han inte har... Ingen rök utan eld är den rådande principen i inskränkta huvuden.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-25 12:05:00
|
|
Christofer Olsson |
Kära idioter, det känns förvisso
meningslöst att föra en diskussion
med en människa som inte kan
sätta sig in i den våldtagnas situation. Men ändå, varför försvara
en förmodad våldtäktsman utan att ni egentligen har en aning om vad som hände? Ni har inga starka bevis
FÖR BB. Ser ni inte hur desperat artikeln är?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-25 14:26:00
|
|
Mike |
Käre Christofer Olsson hoppas du snart kan upphöjas till idiotstatus. I en rättsstat är det åklagarsidan som ska komma med bevis inte försvarssidan. "Innocent until proven guilty" Har du överhuvudtaget någon kunskap om hur polisutredningen av de påstådda våldtäkterna gick till och om omständigheterna runt fallet? Sådana här justitiemord försämrar rättsläget för verkliga våldtäktsoffer.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-25 17:50:00
|
|
Andreas |
Käre CO! pUs ifrågasätter antagligen samma sak som jag, nämligen det att de allra flesta kommentarerna här handlar inte om rättsäkerhet, inte om huruvida BB är skyldig eller ej, utan om huruvida han inte ändå är ett så stort svin att han borde låsas in i förebyggande syfte. Om du likaställer det ifrågasättandet med ett försvar av BB måste jag drista mig till att betrakta dig som oförmögen att se några som helst nyanser bortom svart och vitt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-25 19:51:00
|
|
Marre |
Bara det faktum att Billy Butt drar fram de vidriga gruppvåldtäkterna i Södertälje och Rissne som exempel på "andra stackars män/invandrare som oskyldiga dömts för våldtäkt" visar på vilket enormt svin han är. En totalt moralisk bankrutt människa.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-25 20:20:00
|
|
JoeHill |
Sluta använda ordet "svin" i negativt syfte! Grisar är både intelligenta och trevliga djur. De är antagligen intelligentare än alla som kommenterar här på Sourze med undantag JoeHill.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-25 22:20:00
|
|
Mike |
Svar 12, Och vad fan har det i så fall med saken att göra? Ska vi sätta alla omoraliska eller svinaktiga typer i fängelse kan vi ju börja med dig.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-03-26 11:13:00
|
|
Marre |
Svar till 14: Butt säger i princip att han är lika oskyldig som de som begick gängvåldtäkterna i Södertälje och Rissne. I rest my case...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-03-26 12:08:00
|
|
Billy Butt |
TILL MARRE: du har inte uppfattat innehållet! Jag har inte jämfört mig själv med de skyldiga i Rissne och Södertälje. Jag har skrivit hur de friande domarna mot dem berodde på juridikens mysterier och att HD tänjade gränserna efter allt ståhej! Om du har uppfattat saken som att jag betraktar dem oskyldiga då behöver du antingen glasögon för att läsa vad jag skrev; Om du kommenterar en artrikel LÄS DEN NOGA FÖRST annars gör du bara bort dig själv!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-03-26 13:44:00
|
|
Mike |
Svar 15, Du tänker fortfarande som en kratta. Antingen fastställdes det utom rimligt tvivel att Butt var skyldig till anklagelserna och i så fall begicks inget fel, om så inte var fallet skulle han ha frikänts. Vad han säger eller tycker nu saknar betydelse i skuldfrågan såvida han inte lägger fram nya bevis i ena eller andra riktningen.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-03-27 10:51:00
|
|
Åsa |
Till pUs!
"att sitta av ett fängelsestraff och vara oskyldig dömd? " men är du helt dum i bollen? Han satt för inne för att han är skyldig! Han försökte på alla sätt att komma undan, hade de ej haft så starka bevis mot honom hade han kommit undan med hjälp av sin stora käft! Tänk mer på dessa fickor som igen är påminda om detta, bara för att BB kan ej hålla sin käft !
|
| |