|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-21 16:05:00
|
|
Ayo |
Jaha, ja. Då så. Eftersom folk alltid har krigat så är det okej med krig. Eftersom våldtäkter är gamla som gatan, så är det väl inget att bry sig om. Eftersom folk ändå ska dö kan vi lika gärna bomba ihjäl dem redan nu...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-21 19:13:00
|
|
Anna Lys |
Nej, så är det förstås inte alls, Ayo! Däremot skadar det inte att ha en realistisk och nyanserad verklighetsuppfattning. Sekulariserade religioner, typ marxismen och dess dialektik är definitivt inte någon vägledning i detta avseende...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-22 02:41:00
|
|
whirl |
Precis Ayo, låt bomberna visa dig vägen.
Nä, skämt åsido. Det är lika mycket sekulariserad religion över bush-regimen enligt min mening. och det är synd. det är så man blir mörkrädd
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-22 23:08:00
|
|
Anna Lys |
Bush är frälst, så det rör sig om riktig religion och inte någon sekulariserad variant... Tyvärr gör det inte det hela bättre! Men jag tycker verkligen att Bush är att föredra framför Saddam!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-28 09:52:00
|
|
En annan Daniel |
Uppfattade jag det hela rätt eller smög Anna Lys fyndigt in en sågning av marxismen? Jag måste bara sätta mig på tvären och undra vad som är fel på att alla ska ta hand om varandra och inte leva sitt liv i strävan av
|
| |