Alla som "INTE" demonstrerar

Inlägg #1: Postat: 2003-03-22 10:49:00
Zorro
Det är ju bra, då kan man utgå ifrån att alla som inte demostrerar för kvinnors jämlikhet är emot det. Vilket betyder att jag skulle vara emot det, vilket jag självklart inte är. Helt poänglöst Ramona, läs böcker av Noam Chomsky - bara för skojs skulle och för att du lär dig något. Läsa är bra för skallen, jag lovar dig det.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-22 11:11:00
Magistern
Tyskland är inte ständig medlem,det är ryssland som är den femte. Anledningen är ganska självklar,FN bildades efter andra världskriget och då var tyskland inte ens ett land utan var uppdelat mellan vinnarna. I alla fall jag tycker man kan ifrågasätta att länder som Ryssland och Kina är ständiga medlemar...
Inlägg #3: Postat: 2003-03-22 12:30:00
Moa
USA har bevisligen kärnvapen, hotar med att använda dem, har startat flera krig de senaste åren. Jag är mer rädd för Bush än Saddam.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-22 12:53:00
Mikael
De flesta krigsmotståndare jag pratat med har inte gått i någon demonstration, jag tror att demonstranterna är tämligen underrepresenterade.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-22 15:54:00
Jan Schmidt
Nej, varför skulle du demonstrera, du har ju hela tiden klart och tydligt tagit ställning för kriget?
Inlägg #6: Postat: 2003-03-22 17:24:00
flemens
Det är bra att du erkänner att du är rädd, det är inget fel i det. Det som är sorgligt att se att du fullständigt skiter i rättvisa ute i världen, så länge du är säker och kan köpa billiga varor från sweatshops.
Inlägg #7: Postat: 2003-03-22 18:34:00
Henrik Hermansson
Hör upp! Ramona är rädd för krig. Stackars henne. Lösningen är enkel -vi offrar några araber i Irak. Det kan det vara värt för att Ramona ska leva och konsumera.
Inlägg #8: Postat: 2003-03-23 00:07:00
suz
varför skule jag demonstrera, bryr sej någon,,typ bush om ifall jag skule springa runt på ett torg o skrika mej hes ? ja om alla gick man ur huse, men det funkar ju inte o demonstrationerna jag sett på tv liknar mera upplopp,,ursäkt at slå sönder saker för andra ? jag är emot krig, men vem bryr sej om min röst ??
Inlägg #9: Postat: 2003-03-23 00:10:00
suz
hur många medlemsländer i dag ? hur många har inte folkstyre,val ? ska dom gå hem o städa ur eget bo ? röstar dom med usa för att få hjälp ekonomiskt ? är det pengar som styr allt ? ja,,förutom när det är i den förbenade religionens namn som man slår ihjäl varndra
Inlägg #10: Postat: 2003-03-23 21:39:00
CalleSthlm
Vem demonstrerade när Saddam använde gas mot kurderna på 80-talet? Vem demonstrerade mot kriget i Rwanda?

De som demonstrerar är naiva och löjliga som tror att diplomati biter på en galen diktator. Irak är ett efterblivet och ociviliserat land och det är på tiden att det blir lite ordning där också. Man måste tro på demokrati, inte Allah.
Inlägg #11: Postat: 2003-03-24 15:02:00
Niklas J
Sicket briljant författarskap! Vilken lysande artikel! Och vilket hoppingivande slut! "För om det ska till förändringar så är det pengarna som ska bort först och det går inte." Nej, det är bättre att vi behåller diktaturerna så att vi har möjlighet att shoppa i västvärlden! Leve Ramona, Platons like!
Inlägg #12: Postat: 2003-03-27 21:56:00
Ali
Du har lite fel, usa är inget demokratiskt land, det har usa bevisat genom att börja kriga även när majoriteten varit emot ett krig. Man har med hjälp av olika medier propagerat för ett krig! och det är fel samma sak hitler gjorde. Jag tror mer pa FN än pa Bush och hans kompaner
Inlägg #13: Postat: 2003-04-01 20:18:00
Al Gore
USA e ju inte heller en demokrati. Bush fuskade sig till makten genom att exkludera folk svarta o latinos från att rösta i Florida, som fö traditionellt röstar på demokraterna. Det finns svart på vitt. Klanen Bush o brorsan Jeb Floridas guvenör riggade valet så att W skulle "vinna".
Jag håller med Ramona, ut med bananrepubliken USA ur FN!
Inlägg #14: Postat: 2003-04-10 04:00:00
FINLAND
God bless you om han finns! Folkrätten är föråldrad, och det är pinsamt att vänsterhycklarna inte förstår det. Klart det är människornas väl och ve vi ska måna, inte nationalstaters absoluta suveränitet inkl diktaturer. Det tycker vi som är äkta humanister.
Laddar...