|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-20 17:12:00
|
|
Viktor |
Israel är en rasistisk ockupationsmakt. Judarna är guds utvalda folk. Gud har get Israels folk Kanaans land. Dagens Israel är bara en del av landet som gud gav. Det behövs flera krig för att kunna erövra områden som gud gav..forts.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-20 17:23:00
|
|
Viktor |
.forts...Vi är utbildade människor, vi kan inte tro på sagor. Israel har ingen ensamrätt till ”Kanaans” land. Enda utvägen är samexistens men det nekar judarna. USA:s militära bistånd garanterar att det aldrig blir fred i Palestina. Det finns femton miljoner judar utanför Israel. Det behövs utrymme för att få plats till alla. ”Lebensraum” som Hitler sa.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-20 21:01:00
|
|
Gullan Bornemark on LSD |
Är du vaken, Viktor? Jag har en bestämd känsla av att du varken har borstat tänderna eller reflekterat över tingens tillstånd... Hårresande är ordet!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-20 22:42:00
|
|
Fader Günnar |
Kaanans land heter det! Men det är klart: fastnar man i den antisemitiska extasen, kan det nog bli svårt med de kognitiva aktiviteterna... Milde tid!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-21 10:27:00
|
|
Viktor |
Är ni så hjärntvättade att ni inte klarar av skriva konstruktiv kritig av mitt påstående? Men det är väl därför som våldet segrar. Massmedial USA-styrd propaganda skall styra oss som i Orwells bok 1984. En sak missade han, det var inte kommunismen som införde den totala diktaturen, det är USA som tvingar alla att anpassa sig efter deras diktat. Genom mutor, hot och massiva bombmattor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-21 11:08:00
|
|
Viktor |
Fader Gunnar. Citat Lexikon 2000: "Kanaan, en historisk benämning på dels syrisk-palestinska kusrområdet...I Gamla testamentet avses området och folket, kanaéer, väster om Jordanfloden.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-21 11:31:00
|
|
Viktor |
Fader Günnar. Citat Nationalencyklopedin: ”Josuaboken, en av Gamla Testamentets skrifter… I boken berättas hur J. ledde israelitiska stammarnas erövring av Kanaan och hur landet fördelades på de olika stammarna”...Milde tid! Detta är kanske antisemitiskt?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-23 22:01:00
|
|
Nuskavi Suupa |
Men hallå...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-03 21:41:00
|
|
klas |
Jag tycker Viktors jämförelse mellan Nazi-tyskland och Israel är ytligt sett träffande. Fast Israel skulle lätt kunna ha ihjäl alla palestinier om de ville men har valt att inte göra det. Tidigare, innan alltför många dött fanns en ganska stark fredsrörelse i Israel och en viss sympati för palestinierna och en del undanträngt dåligt samvete. Ett exempel är att den största judiska demonstrationen i israels historia var en protest mot en massaker på palestinier.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-03 21:45:00
|
|
klas |
Helt klart är Israelerna ansvariga för situationen som råder i Israel och på västbanken, de har trots allt haft makten eller dominerat området i 30 år. Palestinier föds inte till vettlösa självmordsbombare, de blir det av en anledning. Hade Israel agerat med nån form av intelligens hade situationen inte urartat så totalt. Jag tror Israels situation är ohållbar nu och det är deras eget misslyckande som gjort den det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-03 21:49:00
|
|
klas |
Detta sagt, palestinierna är inte ett uns bättre. Palestinskt ledarskap har agerat brottsligt korkat tycker jag. Efter 67 borde det varit kristallklart att varje militär kamp med Israel var utsiktslös och likförbannat väljer idioterna att ta till vapen. Och de som lidit mest av det är deras eget folk. En studie i ansvarslöst macholedarskap.
|
| |