Inlägg #41: Postat: 2003-03-25 08:39:00
|
Katta |
Det ses som ett problem att kvinnor får frågor i rätten där det antyds att de själva har skuld till våldtäkten. Ett allmänt känt problem i samhället i övrigt... men här på sourze så är det mesta med kvinnor propaganda som feminister sprider. Tröttsamt...
|
|
Inlägg #42: Postat: 2003-03-25 18:07:00
|
Martin C |
Men man kan väl inte jämföra våldtäkter med rån? Rånad blir man ju i mörka gränder när man går hem på lördagsnatten. Våldtagen blir man av en kompis på efterfesten. Som jag har förstått det iaf. En våldäkt som är ett överfall är väl inte så svårt att bevisa, då finns det ju oftast kroppsskador.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2003-03-25 18:13:00
|
Martin C |
Advokater har ju läst juridik i över fem år. Sedan måste de praktisera i minst lika lång tid, innan de kan kalla sig advokater. De måste ju veta relevansen i frågor om sexliv. Jag tror inte de frågar för att mobba offret faktiskt. De är nog snälla människor egentligen, även om det är roligt att ha en demonisk bild av dem.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2003-03-25 20:55:00
|
Katta |
Jag menar inget illa när jag säger att du är rätt naiv Martin. Om världen våran vore så logisk som du får den att framstå skulle alla må bättre. Det finns faktiskt en anledning till att kvinnor protesterar mot hur de behandlas under rättegångar, och det har ingenting att göra med att det är kul att ha en demonisk bild av dem. Min kritik är inte tagen ur luften... problemet har även vår justitieminister tagit upp så vi borde kunna vara överens om att det existerar i alla fall.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2003-03-26 01:52:00
|
Martin C |
Ja det största problemet i samhället är helt klart att vi inte litar på varandra. Jag är naiv, jag har förtroende för folk och jag är inte ensam om det. Man får väl se rättegångar som bihåleinflamation: Det är otäckt att bota, men man måste göra det. Sedan håller man säkert på att forska fram bättre kurer, men tills vidare får den otäcka duga. Adjö.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2003-03-26 14:38:00
|
Christer H svar på 37 |
När jag skriver "mitt sista inlägg" så menar jag det SISTA INLÄGGET, JAG SKRIVIT. Inte det NÄSTSISTA eller någon ENSKILD MENING! Jag tror nu inte du är så dum.... du "missförstår" och negligerar de frågor du inte kan besvara. Trist var ordet....
|
|
Inlägg #47: Postat: 2003-03-26 14:52:00
|
Christer H svar på 25,20,32,37-45 |
Jag påpekar ånyo... ett brott rån, våldtäkt osv. är inget brott förrän en domstol fastslagit att det intäffat. Vilka frågor som ställs, i utrönandet om brott föreligger, rubricering, gärningsman osv., beror helt och hållet på förutsättningarna i varje rättssak. Mvh CH
|
|
Inlägg #48: Postat: 2003-03-26 21:10:00
|
Katta |
Du är ju förvirrad, ditt sista inlägg innan det där du skrev att jag ignorerar din viktigaste fråga har inte ens en fråga. Inlägget innan frågade du varför jag skulle spela dum... Och varför skriker du? Jag missförstår dig inte... du missförstår dig själv. Som svar på 47 så se mitt svar nr. 44. Martin svarar att det är som problem med bihålerna och jag håller inte med, självklart. Jag anser att kvinnor och män ska behandlas lika i rättsfrågor och problemet rör det jag skrev i mitt inlägg nr. 13.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2003-03-26 21:14:00
|
Katta |
och varför ska det vara så svårt att upprepa frågan? Det är lätt att skriva att jag väljer att inte svara men hur ska jag kunna svara när jag inte vet vad du vill ha svar på?
|
|