Sourze, skäms!

Inlägg #1: Postat: 2003-03-19 16:51:00
Mårten Karlsson
Men vi ska så klart inte låta yrkesskribenter "ta över" - de ska finnas här för att göra ett bra sourze ännu bättre. Och som sagt, för att dra nya läsare. En sak: vi ska inte lägga upp metrokolumnister på löpets förstaplats slentrianmässigt. Det ska tänkas extra mycket på framöver.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-19 17:30:00
Marcus P
Fördelen med systemet är att man inser att "proffsen" faktiskt inte är så jävla mycket bättre på att skriva än vad vi vanliga nötter är. De har bara haft mer tur...
Inlägg #3: Postat: 2003-03-19 19:26:00
Studenten
Metroskribenterna är enligt min mening inga proffs. Man kopierar TT:s telegram, lägger in annonser, delar ut tidningen gratis, och vips så är tidningen "framgångsrik" och därav följer att skribenterna som författar vissa personliga reflektioner av varjehanda slag, åker snålskjuts på denna framgång. Detta trots att dessa artiklar ofta håller en kvalitativt mycket låg status! Detta är beklagligt med tanke på hur många som läser denna ”bilaga” och tar dess innehåll för att vara sanningen.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-19 19:39:00
Marcus P
Proffs betyder att man tjänar pengar på det.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-20 00:17:00
Fredrik R
Svar Mårten: Bra, annars urholkas Sourzes koncept en smula.
Svar Marcus 2 : Du har så djädra rätt, men en viss begåvnig föreligger dock antar jag
Inlägg #6: Postat: 2003-03-22 18:01:00
ahnberg
Proffs var det ja. Den enda skillnaden mellan sittande skribentredaktion och exempelvis mårten är att mårten tjänar pengar på det hela. Redaktionen brukar ju hymla med att det är "VI" som gör sourze så himla bra, blaha, men allvarligt, efter detta med sourze funderar jag allvarligt på att aldrig mer skriva ett ord på denna site. Totalt poänglöst.
Inlägg #7: Postat: 2003-03-23 11:26:00
Fredrik R
Ja Ahnberg - det var också min första tanke, när man ser Metroskribenter på löpet faktiskt ganska ofta nu, även efter denna så kallade " notis " men man får väl ge Sourze en chans, fortsätter det så här, finns det en risk att Sourze tappat sin ursprungliga prägel
Laddar...