|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-18 18:17:00
|
|
Christer H |
Du har helt fel, Michael. Kvinnor går i själva verket mycket säkrare än män i det offentliga livet. 2002 anmäldes drygt 15000 överfall av okända, utomhus, mot män. Motsvarande mot kvinnor var knappt 3500... Män har allså 4ggr. större anledning att känna rädsla på gator och torg. Feminismens lögner manglas ut och blir "sanning". Detta är allvarligt. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-18 18:24:00
|
|
Christer H |
Jämför Bush-propagandan om Iraks samröre med BinLaden. Trots att inga bevis finns för detta, har det trummats in i amerikanerna så att detta är huvudskälet till att kriget har folkets stöd. Propaganda måste motarbetas med ifrågasättande och fakta. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-18 18:52:00
|
|
anna |
Du har fel CH. Det är i själva verket fler feminister som påpekar att det inte är fula gubbar som hoppar fram och överfaller kvinnor utan pojkvänner än icke-feminister. Vad skulle vi ha tjäna på att förtrycka oss själva med rädsla? Det är ju rädslan som krymper det offentliga rummet för kvinnor, inte de faktiska händelserna. Detta kan vi bara komma runt genom upplysning.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-18 18:54:00
|
|
anna- forts |
Jag var rädd att gå ensam hem tills jag började läsa feministisk litteratur som tog upp fakta: att risken är större att bli illa behandlad av en närstående man än av ”vem som helst”.
Flickor får ju från barnsben höra att vi ska akta oss för fula gubbar -det är klart att det sedan hänger i. Speciellt när överfallsvåldtäkter får större utrymme i t.ex media än vanliga ”äktenskapliga våldtäkter”.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-18 23:31:00
|
|
Christer H svar på 3,4 |
Alla feminister är inte så pålästa och insiktsfulla som du, anna. Rätta gärna alla dina "kollegor" och systrar som hävdar denna felaktiga myt, som Ståhlberg här gått på. Lögner och feluppfattningar leder sällan framåt. Medias roll här är väsentlig, jag håller med. Mvh CH
|
| |