|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-18 03:54:00
|
|
Olle |
Du är säkert en bra invandrare och de finns det säkert många av. Och ja det finns säkert många invandrare som stöder dagens "flyktingpolitik". Som tur är finns det dock en del invandrare som inser att vår välfärd är hotad. Dessa invandrare kräver precis som jag att invandringen begränsas kraftigt..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-18 09:32:00
|
|
Benjamin |
Det är inte invandrarna som hotar välfärden i västvärlden, i tredje världen finns ingen välfärd, det är det ekonomiska systemet dvs. marknadsekonomin. Den starke förslavar den svaga och roffar åt sig rikedomarna. Den starke kommer inte att bli stark i all evighet och då djävlar smäller det. Så har det hänt varje gång när den starke faller. Hoppas att det blir snart!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-18 09:40:00
|
|
Benjamin |
Invandrarhataren Olle. Hur i helvete resonerar du? Ser dig runtom i världen och sitt inte på din rasistiska pissepotta och tillfreställ dig inte med nazistiska budskap.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-18 18:37:00
|
|
Olle |
Hur mycket roffar Sverige åt sig från u-länderna? Sen fattar jag inte vad du pratar om. Det är ju kapitalismen och marknadsekonomin som gett oss den välfärd vi har.. Sen är jag ingen invandrarhatare eller nazist. Inte kommunist som du heller.. Jag tycker att man ska begränsa invandringen, även för att hjälpa de invandrare som bor här.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-18 21:14:00
|
|
Erik Lindgren |
Olle: definiera kommunism.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-19 13:45:00
|
|
Olle |
Är man kraftigt emot marknadsekonomi brukar man ofta vara kommunist. Men någon detaljerad definition orkar jag inte gå in på..
|
| |