Inlägg #21: Postat: 2003-03-21 09:01:00
|
Klaes till nummer 17 och 19 |
Till Kalle G: Det är synd att du råkat ut för människor som anser att våldtäkt är normalt för män. Det jag tror att en del människor menar är att de inte vet vilka män som är våldtäktsmän eftersom det inte står skrivet i pannan på dem. Därför är alla män, ur kvinnors synvinkel, potentiella våldtäktsmän. Det betyder inte att alla är det. Det betyder inte ens att alla är potentiella våldtäktsmän.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-03-21 09:02:00
|
Klaes fortsätter... |
Det betyder att en kvinna inte kan veta vilken man som våldtar. Det, att det finns män som våldtar, skadar förtroendet för mig som man och gör att jag också måste engagera mig mot våldtäkt. Men det sårar mig inte på ett personligt plan eftersom jag har självkännedom och vet att jag aldrig kommer att våldta.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-03-21 11:52:00
|
Kalle G |
Jag är helt medveten om att det finns de som tolkar det som du gör, och dessa har jag inget problem med. Det jag ifrågasätter är de som faktiskt håller med om din första mening i 21, att våldtäkt ÄR normalt för det ingår i någon "mansroll" som vi alla tydligen är en del av, vare sig vi vill eller inte. Kolla t ex vad Robert Svensson skriver.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-03-23 22:46:00
|
Christer H svar på 13 |
Yanni, jag har alltid ansett kvinnor och män lika mycket värda, för mig är det självklart. Att våld endast är en sista försvarsåtgärd, likaså. Något annat skulle jag aldrig "föra vidare", vare sig till barn eller vuxna. Jag tar illa vid mig att du antyder annat. CH
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-03-23 22:57:00
|
Christer H svar på 16 osv. |
Jag anser inte att feminister eller prod:o, får inte män vara f. förresten?, förhindrar våldtäkter mer än andra. Jag har alltid tagit avstånd från kvinnoförnedring i porr och annorstädes. Jag tror de flesta gör det fö. Debattera uppfattningar om kön, sexualitet och makt gör vi väl alla här? Igen, det finns viktigare saker att engagera sig i än våldtäkter. Mvh CH
|
|
Inlägg #26: Postat: 2003-03-24 22:21:00
|
Katta |
Vad som är viktigt för den ena behöver inte vara viktigt för den andra... Vem bestämmer vad som är viktigast?
|
|
Inlägg #27: Postat: 2003-03-25 16:31:00
|
JoeHill |
George W Bush, kanske...?
|
|