Inlägg #1: Postat: 2003-03-17 19:24:00
|
Olle |
Det har ingen betydelse. Vi har i generationer byggt upp ett välstånd som vi inte ska kasta bort..
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-18 16:01:00
|
Mira |
Det förstås. Men betyder det att bara vi ska få ta del av det välståndet? Nu säger jag inte att jag är för fri invandring - har ingen uppfattning - men på många låter det som att bara för att "vi" är födda i Sverige av svenska föräldrar så har vi mer rätt till det här landet. Jag är övertygad om att det finns sätt att hantera en mer generös flyktingpolitik. Varför inte dra ner lite till på försvarets alla miljarder?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-19 18:35:00
|
Olle |
Vi som är svenskar har naturligtvis mer rätt till det här landet än människor i andra länder. Men en invandrare som bor här har naturligtvis också rätt att ta del av vår välfärd. Sen pratar du om mer "generös flyktingpolitik"? Vi har redan tagit emot mest av alla européiska läner per capita. Flyktingar som kommer hit får också några av de bästa förmånerna i världen.. Sen att försvaret ska dras ner ytterligare. Det är redan så bantat att jag tvivlar på att vi kan försvara oss på något sätt.
|
|