Fucked For Life

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-03-17 17:24:00
annakarin josefsson
jag håller fullkomligt med martin c. tack för att du säger det som jag tydligen inte lyckas säga med artikeln.
Inlägg #22: Postat: 2003-03-17 17:55:00
annakarin josefsson
för övrigt känner jag fler hårda killar som medger att de har rövknullats.
Inlägg #23: Postat: 2003-03-17 19:03:00
CH
Sanningen i detta fall är väl att höra med inblandade och insatta. Din artikel är stark nog ändå i sitt ideologiska budskap. Varför krydda den med tveksamheter? Det är ju uppenbart att ditt självsäkra uttalande om F-betydelsen inte var så underbyggt. Vad menar du med svar 22? Ordagrant? Machogängkillar från förorten? För livet? Jag tvivlar fortfarande. Mvh CH
Inlägg #24: Postat: 2003-03-17 19:09:00
Christer H
Svar.19,21. Jag har inte uttalat mig om något annat i artikeln, än det om fuck eller fucked. Ni verkar uppfatta min kommentar/fråga som ett ifrågasättande av artikeln i sin helhet. Det är fel! Mvh CH
Inlägg #25: Postat: 2003-03-17 23:22:00
Magnus
Christer H: Även jag såg gänget kallade "Fucking For Life" någonstans, tror att det var i Aftonbladet. Det var ett rent faktafel, förmodligen pga att artikelförfattaren antingen skrev fel eller missförstod den information han/hon hade att tillgå.
Inlägg #26: Postat: 2003-03-17 23:23:00
Magnus
"Fucked For Life" är vad de vill kalla sig, vilket betyder just "körda för livet", eftersom dessa mafiosowannabees anser sig leva utanför samhället och aldrig kommer att vara annat än kriminella. Huruvida du sedan väljer att tro det eller ej är upp till dig och spelar knappast någon större roll för mig eller de flesta andra som vet att de fakta du ifrågasätter är korrekta. Du kan kolla upp detta med t ex Södertörnspolisen, eller gängmedlemmarna själva.
Inlägg #27: Postat: 2003-03-18 00:49:00
Christer H
Jaha, och Magnus skall man tro på för att han säger att det är så.... Iofs är detta mitt lilla ifrågasättande inte av någon större vikt, annat än som en måttstock på hur fakta hanteras och bedöms i sådana här debatter. Hittintills har bara en 1 person, Martin C, hänvisat till en källa. En artikel i DN som påstod att bägge betydelserna hade sitt berättigande.... USA säger att Irak har samröre med Bin Laden, några belägg behövs inte..... Mvh CH
Inlägg #28: Postat: 2003-03-18 01:37:00
Goran
Christer H - Du kan tamejfan inte vara så här jävla trög på riktigt. Om du nu är så jävla nyfiken på ffl så ansträng dig lite själv för fan, istället för att vara spydig och nedlåtande mot människor som anstränger sig för att försöka besvara dina förbannade frågor.
Inlägg #29: Postat: 2003-03-18 08:31:00
Perre
Ja det här var ju en intressant diskussion som verkligen hade med artikeln att göra.....kan vi inte diskutera varför Christer heter Christer också...
Inlägg #30: Postat: 2003-03-18 16:17:00
Magnus
Christer H, läs mitt svar en gång till, så hittar du två källor... Och ta dig sedan en funderare på vad du egentligen menar med "källor". På dig låter det som om någonting automatiskt blir sant bara för att man har hört det av någon annan. Källa A anger källa B som anger källa C som anger källa A... Det duger kanske för ditt "kritiska" tänkande?
Inlägg #31: Postat: 2003-03-18 19:04:00
Christer H svar på 30
Det är nog du som behöver fundera över ords betydelser. Du angav inga källor. Du bad mig kolla med A eller B. Har du redan gjort det, och redogjort för detta, hade de varit källor. Men något sådant framgår inte. En källa för en uppgift är den/det man bygger 2:a 3:e osv. -handsuppgifter på. Vill man bli trodd bör källor anges och kunna kollas. I den DN-artikel jag läst, säger just polisen att F:et numera står för "fucking". Mvh CH
Inlägg #32: Postat: 2003-03-19 10:44:00
Anna
CH - eftersom du inte tror nån här så är det väl lika bra att du söker svar nån annanstans? Och nää...du är inte rolig längre. Bara tjatig. Och naiv.
Inlägg #33: Postat: 2003-03-19 11:44:00
Christer H svar på 32
Tjatig möjligen, men naiv? Eller rolig?? Det får du utveckla, Anna. Menar du att ju fler som upprepar ett påstående, desto sannare blir det? Det anser inte jag. Mvh CH
Inlägg #34: Postat: 2003-03-19 15:02:00
Sara
Kanke Anna menar att du är en stofil? Bara en kvalificerad gissning.
Inlägg #35: Postat: 2003-03-19 15:59:00
CH svar på 34
"kvalificerad"?.... möjligen kvalificerar sig detta inlägg till veckans "goddagyxskaft-tävling". Du har nog en god chans, Sara. Mvh CH
Inlägg #36: Postat: 2003-03-20 15:00:00
..fredrik
Det jag tycker är lite roligt med detta är att det som diskuteras mest är deras namn, varför dom heter Fucked, det känns inte som det är den viktigaste sak som artikeln tar upp. Men jag kan ha fel.
Inlägg #37: Postat: 2003-03-20 20:48:00
Magnus
Christer H, du får som sagt tro precis vad du vill. Även om du mest bara beter dig som en treåring i trotsåldern - Södertörnspolisen har varit efter det här gänget i några år och har bättre koll än någon annan på dem, bortsett från gängmedlemmarna själva. Ändå anser du att dessa källor inte är tillförlitliga. Du är bara irrationell, eller så vill du ha uppmärksamhet. Eller kanske båda delarna.
Inlägg #38: Postat: 2003-03-21 17:23:00
Christer H
Jag håller med fredrik, men det är intressant att så många känner sig manade att svara, när de flesta bara tror precis som jag fast tvärtom. Jag har efterfrågat ett svar, med källa. Ingen har presterat det, förutom Martin C. I den DN-artikel han refererar står: "... enligt Fredrik Gårdare, chef för Stockholmspolisens kommission för särskilda gänginsatser, började de inblandade ganska snart att utläsa förkortningen "Fucking for life". Mvh CH
Inlägg #39: Postat: 2003-03-21 17:29:00
CH
Men Magnus, denne Fredrik Gårdare kanske inte tillhör "Södertörnspolisen", och därmed saknar trovärdighet? Har DU träffat någon gängmedlem? Tillhör du kanske gänget? Säg det i så fall! Då skulle du bli en mer tillförlitlig källa, för mig, än vad du är idag. Mvh CH
Inlägg #40: Postat: 2003-04-20 13:50:00
YA
Så mycket lättare det vore om de använde svenska språket...
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...