Hur mår du?

Inlägg #1: Postat: 2003-03-16 17:51:00
Ingrid O Losell, pigg tant med en och annan krämpa
Hej Robert!
Jag gissar att den onödiga frågan "Hur mår du?" får ett lika onödigt svar:"Tack bara bra!" ... fast man egentligen kanske är fylld till bredden av både verkliga och inbillade krämpor och annat skit - men som man absolut inte unnar den ointresserade frågeställaren att gotta sej i. Man brukar väl känna på sej vem som det är lönt att inviga eller inte. Eller?
Inlägg #2: Postat: 2003-03-16 21:31:00
sussie
Håller med om att man rent reflexmässigt undslipper sig ett "Tack, bara bra..". Beroende på vem som frågar och hur - oftast är det ju just en tom fras...
Men, vad gör man när man möter en människa i vars ögon man ser att han verkligen vill veta och man inte kan hejda sig utan svarar "Jo tack, bra"....? Jo, man sparkar sig själv HÅRT och lovar bot och bättring nästa gång. Och nästa. Och nästa. För att någon gång faktiskt vara beredd med ett ärligare svar.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-16 22:45:00
Robert
Till folk som jag träffar ofta och som jag vet har mer att säga sätter jag mig in i konversationen och då vill jag gärna veta att allt är bra med personen i fråga. Däremot så är just "Hur mår du?" en otroligt bra "catch up" fråga till tex någon man inte träffat på länge och det är då frågan inte betyder något i min mening...
Laddar...