Feminister är missfoster

Inlägg #1: Postat: 2003-03-17 22:15:00
Björn
Som fiktiv text blev den aningen märkligt utformad. Varken rättvänd eller inverterad är den nämligen speciellt konsekvent. Har du någonsin mött någon som tänker så där? Jag har det inte.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-18 09:15:00
Vincent
Som sagt ... Det här med satir är svårt det. Att därifrån gå så långt som att "förklara sina skämt" är en nivå jag paersonligen aldrig skulle sänka mig till, fattar man inte så beror detta förmodligen på att man är för d-la korkad för att förstå - någonsin.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-18 22:27:00
Björn
Satir ska väl ändå vara humoristisk? Den här texten överdrev ingenting existerande, den var enbart fiktiv.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-20 10:08:00
Josefine Alvunger
Satir var det inte. Tanken var inte att framkalla små fniss. jag har beskrivit ingående under andra frågor varför o hur texten är skriven. Det får ni leta rätt på själva, orkar inte skriva om allt. Ligger på nån av raddorna med massa kommentarer.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-20 10:09:00
Josefine Alvunger
Och Björn: ja, jag har mött massor som tänker så där. Kanske inte någon som skulle våga erkänna alla dessa tankar för sig själv som mannen i texten, snarare ligger det under ytan och vispar man bara lite med sitt feministiska tryne kryper det fram. Hade inte dessa åsikter existerat hade inte heller feminismen gjort det.
Laddar...