|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-17 10:24:00
|
|
Robert |
Pengarna som de fick för sitt hus och annat har förmodligen gått åt till att betala en flyktingsmugglare som tjänar grova pengar på att Schengenområdet byggt upp murar runt sina länder.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-17 12:41:00
|
|
Yohannis Petersson |
Ännu en bra artikel, verklighetsförankrad. Det råder ingen tvekan om att Sverige behöver fler immigranter, för välståndets skull. MEN: Det ska då vara en annan politik också. Jag är inte särskilt invandrarfientlig, mer än dom invandrare som beter sig illa här i sverige. Däremot är jag invandrarpolitik -fientlig och det till viss del med om tanke för invandrarna själva.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-17 15:07:00
|
|
Krieg |
Släng ut alla svenska gnälliga parasiterande förtidspensionärer ur landet, och släpp in lite vettiga människor!!!!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-17 15:29:00
|
|
Erik Lindgren |
Hej Ramona, kul att se att du skriver om alla de som lever och snyltar av Sverige, men bara sådär helt apropå, vad hade du levt av om vi inte haft det system vi har idag?Hmm, förtidspensionär.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-17 18:27:00
|
|
Mira |
Intressant och tänkvärt. Men...nedskärningar i all ära, men är vi ändå inte väldigt rika, bortskämda och privilgerade jämfört med merparten av jordens befolkning?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-17 22:04:00
|
|
Benjamin |
Nu räcker det era helvetets rasister och halvnazister. Hur många av er har fått mina pengar som jag har betalat i skatt för er på daghem, skolor, sjukhus, pensioner… Jag har betalat skatt i över 40 år och inte kostat ett öre för svenska samhället, varken daghem, skolor, sjukhus…Jag vill ge mina skattepengar till flyktingar och deras anhöriga som har förlorat allt. Vi är många, djävligt många, hundratusentals. Vi är invandrare.
|
| |