|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-15 08:37:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Men det är helt okej att bete sig så för han hade rätt kläder på sig. forts. "Säkert skulle han hem och spöa sin fru. Jag greps av en plötslig lust att gå i fatt honom och sparka ner honom." Om inte detta
är manshat, så är det åtminstone
hat mot en berusad man. Varför?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-15 14:57:00
|
|
JoeHill |
Manshat är feminismens bensin!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-15 15:51:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Logik då, vad är det?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-15 22:10:00
|
|
anna |
Michael, jag fattar inte hur du orkar. Du verkar så bitter på något sätt. Öl-texten handlar om hur människor värderas olika beroende på vilken status samhället anser att de har. Men eftersom texten är halvlitterär och de flesta andra kunnat läsa in det vad den handlar om ändå så tänkte jag skippa facit.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-15 22:10:00
|
|
anna |
Texten hade lika gärna kunnat handla om en alkisdam vid spårvagnen och en festprissedam på väg hem. Men det skiter väl du i. Du verkar så bitter att du läser in allt du kan för att göra livet sorgligt för dig, din stackare.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-18 10:21:00
|
|
jenny |
michael, det verkar som om du är kränkt över att Anna inte är perfekt utan helt vanlig med fel och brister och kanske tom fördomar som andra?! Naturligtvis så kan Anna uttala sig på kanske ett dumt sätt i vissa människors ögon, men att anklaga någon att vara bitter med sådana ordalag, är det inte att kasta sten och själv sitta i glashus? Varför inte försöka förstå vad hon menar istället och försöka få igång en dialog istället för pajkastning?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-19 01:26:00
|
|
whirl |
jag är väldigt ny på denna sida och har just med intresse kastat mig över denna feminism-debatt. måste säga att jag tycker att båda sidor kastar paj fullgott och förvränger varandras argument rätt rejält. tycker det känns väldigt trist. jag trodde att debatten fördes på en något högre nivå, men detta kanske är fel ställe?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-22 18:38:00
|
|
Daniel |
Jenny - Eh, det var väl ändå Anna som kallade Michael bitter?
|
| |