Inlägg #1: Postat: 2003-03-15 01:03:00
|
Markus Hankins |
Citat från "Araber är ju odjur så skjut av dem" publicerad 4 Mars 2003: "God bless america, the home of the brave!
Vill du stoppa USAs imperialistiska oljekrig?
Skicka ett brev eller vykort till:
Mr George W Bush
The White House
1600 Pennsylvania Avenue NW
Washington, DC 20500 USA
Bifoga mer än gärna bilder på demonstrationer och brinnande amerikanska flaggor."
Markus Hankins, Hård i saken, brutal i sättet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-15 11:35:00
|
Viktor |
Ord är mina vapen och jag använder de vapen som är bäst, så tack för dina ord. Att jag inte nämnde ditt namn beror på att jag inte vill blanda in dig i min kamp, du kanske inte gillar alla mina kampord. Det är innehållet som är viktigt inte vem som har skrivit det.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-15 11:40:00
|
Viktor |
Vi slåss mot samma fiende men på olika fronter.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-17 01:00:00
|
Markus Hankins |
Ska man använda andras ord kallas det citat, det vill säga att erkänna en annan agitator eller skribents formulering. Detta ur respektsynvinkel mest, det gäller att visa läsaren vem som är upphovsman för citaten. Detta har inget med klasskamp eller revolutionär kamp att göra.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-17 14:23:00
|
Mike |
Vadå andras ord Markus? Vet du inte att egendom är stöld? Dina ord tillhör folket dvs Viktor.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-17 17:11:00
|
d. |
Väl talar Mike! Kommunism och "egendom är stöld" är fina ord och ska tillämpas så länge det inte drabbar en själv ;
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-18 13:02:00
|
Viktor |
Hej Mike, du är en sådan som är bra att citera, när man vill citera något mycket, mycket dåligt, gammaldags kapitalist propaganda. Vad bör göras, jag har citerat 3 ord från Mikes kommentar: du, att, är. Skönt att upptäcka, att vi inte har mer gemensamt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-18 13:12:00
|
Viktor |
När du läser detta så faller bomberna. Bomber är fina ord så länge de inte drabbar Mike eller d. Kapitalistiska marknadsekonomin gör segertåg med bombernas kraft. De krossar allt motstånd. Men hur länge. De dör 40 000 människor om dagen i svält och enkla sjukdomar p.g.a. marknadsekonomin. Men det födds också motståndssoldater i tiotusentals om dagen. Och de kommer att krossa allt som har med marknadsekonomi, kapitalism och imperialism att göra.
|
|