Jag - en manshatare?

Inlägg #1: Postat: 2003-03-14 16:35:00
Anna
Äntligen någon som läser vad det står!
Inlägg #2: Postat: 2003-03-14 18:17:00
q
Katta: Män kan nog ha förståelse för övergrepp åt båda hållen!. Däremot tycker vi att det är obehagligt när kvinnor pratar om det, för då är det oftast en underförstådd anledning till varför vi borde kastrera alla män, bara för att vara på den säkra sidan liksom. Fattar ni inte att ni själva utgör ett hot mot samhället med ert enelspåriga utmålande av mannen som förövaren?
Inlägg #3: Postat: 2003-03-14 18:17:00
q
Det ni sysslar med är rassism och jag hoppas att ni kommer att brinna i helvetet för det!
Inlägg #4: Postat: 2003-03-14 18:23:00
anna
Ja, det tror jag också. Men hur ska vi komma runt det? Jag menar jag känner ju inte skuld som vuxen när man pratar om vuxnas våld mot barn. Där är alla överens om att försöka stoppa det utan att den här skulddebatten kommer upp. Ingen får för sig att ALLA vuxna slår sina barn för att någon säger att det är ett stort samhällsproblem Så det där sista, med hot, det förstår jag inte - förklara gärna
Inlägg #5: Postat: 2003-03-14 18:35:00
Katta
Nej, jag förstår inte att vi utgör ett hot mot samhället för att vi kvinnor antar jag? talar om övergrepp på kvinnor utförda av män. Jag håller med Anna när hon skriver att hon inte identifierar sig med vuxnas våld mot barn, av den enkla anledningen att har man inget att skämmas för ska man inte göra det. Att jag skulle vara rasist förstår jag inte heller och ditt uttalande om att jag ska brinna i helvetet säger mer om dig än om mig.
Inlägg #6: Postat: 2003-03-14 19:29:00
Katarina
Jag tror att en del tycker att samhället, ur könssunpunkt, är ganska bra ordnat som det är och då blir frågan om våld känslig för den går inte att komma runt så lätt.
Feminister har öht försökt förklara och förklara vad de menar vilket är bra.Vissa missförstår på riktigt,men alla håller inte heller med, men verkar välja att tolka som fan läser bibeln.Jag tror de har definitivt har förmågan att fatta men blir arga för att de känner att samhället kan förändras på ett sätt de inte gillar.
Inlägg #7: Postat: 2003-03-14 20:12:00
Katta
Jo det verkar som att det är på det sätt du beskriver det Katarina. Det läskiga är att när jag ställer frågan: "Hur kommer det sig att männen här är så oförstående inför övergrepp mot kvinnor?" så får jag till svar att vi kan brinna i helvetet. Något är kraftigt fel...
Inlägg #8: Postat: 2003-03-15 08:24:00
anna
där slog du huvudet på spiken!
Inlägg #9: Postat: 2003-03-15 11:36:00
q
När ni är klar med erat självgoda beröm av era egna åsikter kan ni kanske fundera någon sekund över vad det är som är fel. Läs igenom Anna Rytterbrants artikel en gång till och fundera riktigt noga.
Inlägg #10: Postat: 2003-03-15 11:39:00
q
Anna: Du gör dig lustig över ert förtal och jämför med uttalanden som "vuxnas våld mot barn". Nu är det faktiskt inte så enkelt att rassismen hänger i den grammatiska konstruktionen. Det rassistiska står mycket tydligt att läsa mellan raderna i Anna Rytterbrants artikel.
Inlägg #11: Postat: 2003-03-15 11:43:00
q
Kanske kan man någon gång säga saker som "Svartas våld mot vita". Men sker det upprepade gånger med en underton av affekt och sarkasm så är det inte längre ett neutralt konstaterande. Då är det en krigsförklaring. Om ni tror att ni kan hålla på så att ta konsekvenserna så tror ni defitivt fel.
Inlägg #12: Postat: 2003-03-15 11:50:00
q
Och sedan kommer ni era patetiska jävlar och vill ha någon slags förståelse för era problem? Ge en enda bra anledning till varför jag ska bry mig om er era rassistiska jävlar? Ni verkar ju tro att alla män sitter i grupp framför TVn med öl och chips och runkar.
Inlägg #13: Postat: 2003-03-15 14:08:00
Katta
Om någon vill bemöta q:s förvirrade kritik så ok för mig för personligen så vet jag inte vad personen pratar om.
Inlägg #14: Postat: 2003-03-15 22:18:00
anna
Det är något om chips och teve och runkning, tror jag. Han eller hon verkar tänka att män är en ras av något slag... Jag fattar inte heller. Jag har skrivit att jag inte har skadat en man fysikst och då ska vi läsa in rasism mellan raderna. Öhhh?!?!
Det verkar ju snarare som om du q har problem av något slag. Jag vet inte vad. Men om du taggade ner lite så kanske jag kunde hjälpa dig.
Inlägg #15: Postat: 2003-03-16 00:02:00
Maken
Man kan väl inte helt bortse ifrån att den officiella feministiska politik är att män så småningom skal utrotas.

Det förnekas ganska vist - precis som nazister förnekar utrotelsen av judar.
Inlägg #16: Postat: 2003-03-16 01:37:00
Katta
Maken, det skulle vara intressant att få veta var du fått denna insikt ifrån... när man känner sig hotad så tar man ofta till konspirationsteorier. Vad är du rädd för?
Inlägg #17: Postat: 2003-03-16 02:39:00
Daniel
"Vad är du rädd för?" Äntligen! Tänk att det dröjde ända till svar 16 den här gången! Om inte den standardkommentaren kommit skulle jag skrivit den själv :D
Inlägg #18: Postat: 2003-03-17 10:04:00
Katta
Denna standardkommentar, har den besvarats någongång?
Inlägg #19: Postat: 2003-03-17 16:11:00
Kalle G
Den brukar väl besvaras med motfrågan "Varför tror du att jag är rädd?". Men i Makens fall är det väl ganska uppenbart. Han skriver ju själv svaret i 15.
Inlägg #20: Postat: 2003-03-22 18:46:00
Daniel
Katta - Njae, med tanke på att de som ställer frågan formulerat och uppfunnit den, ungefär som att Anna Rytterbrant själv uppfunnit formuleringen "manshatare"jag hade inte sett någon här kalla henne det innan hon själv gjorde det så blir det lite svårt att svara på.
Laddar...