|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-12 13:14:00
|
|
hej hej |
tycker också det var intressant vinkling. fastän jag nog tycker det är ett rätt ok program, mest för att det är roligt med lingvistik. även om jag känner mig lite avog inför vad jag helt fördomsfullt betraktar som jobbiga vasastan´-attityder. hehe. men egentligen existerar kanske ingen sådan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-12 13:15:00
|
|
ok |
inga sådana ..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-12 13:27:00
|
|
hanah |
vasastan-attityd:
mer vasastan-människa egentligen; jag ogillar att använda detta icke-uttryck då jag får spasmer av hela grejen och inte fattar ens varför jag kategoriserar. men; typ hej, jag är en "cityslick stockholmare-innerstadsbo," jag är Vuxen, jag dricker Cappuchino whatever baristahakskaffedryck, köper elegant trendig lite halvtoketno mat, ser överhuvudtaget staden som en viktig kulturetnisk plats där man kan förskaffa sig eller förstärka sig identitet genom "trendiga" prylar och lite
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-12 13:28:00
|
|
hanah |
halvsunkigt mode. typ hej jag vill vara New York-bo ur en ren Wallpaper-synpunkt men det lyckas inte, för sthlm är inte NY. va fan. usch. själv är jag en person som ogillar sån påklistrad livsstil-och sk Vuxenhet RT.
men vad vet jag. de kanske gillar sina liv. eller jag är kanske endast fördomsfull. eller så.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-12 13:33:00
|
|
hanah |
Och Lindström har ju varit med och gjort filmer om sådana människor, " Vuxna Människor". Ok det var en massa ironi med i den . men ja ändå. ehe.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-12 19:28:00
|
|
Christer H |
"Vuxna människor" var en urusel film, och Lindström är en bra skribent, och "Värsta språket" är intressant till form och innehåll. Men visst gör Popova en viktig iakttagelse. Men har inte FL. varit inne på klass/grupp-språks-mekanismer? Jag kan svära på att jag hört/läst något om detta. Mvh CH
|
| |