Inlägg #1: Postat: 2003-03-12 11:40:00
|
Robert |
Men hur ska ni ha det? Ibland är Saddam en galen hund, en psykopat som gladeligen skule spränga jorden om han kunde, och ibland ska han tydligen vara så sansad att han kan ta ansvar för USA:s utrikespolitik...
Saddam har gjort sitt val, han ska försvara sitt land mot alla som kommer dit med vapen i hand.
Jag anser att det är USA som för tillfället har det moraliska ansvaret för hundratusentals irakiska liv.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-12 18:28:00
|
CalWin |
Galen? Ja! Enligt uppgift är han helt paranoid och maktfullkomlig. Vi behöver nog inte diskutera om att Saddam är en tokig diktator. Sitt land ??? Oj då, här tar vi ut svängarna! Ta ansvar för USA:s utrikespolitik? Nä han ska bara upphöra att mörda, tortera, fängsla, våldta ... och avsätta sig själv.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-12 20:37:00
|
Robert |
Saddam anser väl att det är hans land, enligt maktfullkomligheten du talar om. För mej får han hemskt gärna avsätta sig själv och packet han umgås med.
Vad jag menar är att om man tycker att USA gör fel i att släppa bomber på oskyldiga människor, så får man höra att det är Saddams fel, och att han ska sluta... Duh, säg något mer jag inte visste. Men det är inte han som kan befalla tusen bombplan att släppa sin last över Irak, det är Bush och Blair.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-12 23:55:00
|
x |
Är det verkligen någon som på allvar tror på lögnen att USA inte kommer att ta över Irak även om Saddam går i exil?
Det finns officiella uttalande från Condelezza Rice om att USA måste bestämma över Irak oavsett om Saddam avgår eller inte. USA tar gärna över kontrollen över Iraks olja utan ett krig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-17 12:38:00
|
Daniel |
"inte han som släpper bomber". Är ni helt sjuka i huvudet? Fanns inte TV när ni växte upp? Varför tror ni USA och England gör 250 överflygningar per dygn i norra Irak? För att det är enda sättat att hindra Saddam från att med bomber slutföra den etniska utrensning av hela det kurdiska folket han en gång påbörjat!
|
|