|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-11 14:30:00
|
|
Anders Ekbom |
OK, mitt fel. Jag är avslöjad?
Skulle kanske ha skrivit "kurdiska byar, kurdiska skolor, kurdiska odlingar, kurdiska sjukhus..." istället.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-11 16:40:00
|
|
Mike |
Ja det låter ju troligt, Turkiska armen har inget annat för sig än att anfalla kurdiska skolor och odlingar i Irak? Källor tack!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-11 19:07:00
|
|
Erik Lindgren |
Mike: jag är tveksam till om du kan se eller inte, men om du mot förmodan kan det, så finns det en källhänvisning längst ned.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-11 20:05:00
|
|
Mike |
Jo jag ser att det finns ett flertal källhänvisningar. Men vad jag kan se står där inget om hur turkiska militären anfaller kurdiska potatisåkrar. Har du hittat något? Det vore ju annars en lätt sak för Anders att tala om var det står det är ju han som skrivit artikeln.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-11 20:06:00
|
|
Anders E |
Denna kanske kan vara intressant:
Turkey: Plans for Northern Iraq Raise Concern -
Don’t Repeat Civilian Killings and Displacement
Länk: humanrightswatch.org
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-11 21:44:00
|
|
Mike |
Precis som jag trodde, de Kurdiska "intressena" stavas PKK. Nu, är du avslöjad !.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-11 22:33:00
|
|
Anders E |
Vänta lite nu:
Jag har aldrig hävdat att PKK inte utför lika barbariska gärningar som den turkiska armén.
Däremot hävdar jag att USA tillåter att turkiska militären attackerar samma kurdiska oppositionsgrupper som USA påstår sig vilja skydda med flygförbudszonerna, vilket känns milt sagt cyniskt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-11 22:51:00
|
|
Anders E |
Och även om Turkiet är ute efter PKK så är det som alltid civilbefolkningen som drabbas:
"During that conflict, the Turkish army tortured, killed and disappeared civilians, and burned hundreds of thousands of peasants out of their homes."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-12 13:39:00
|
|
Mike |
Nej just det, vad du inte skriver är ju minst lika intressant som det du skriver. T.ex. att Irak systematiskt placerar sina militäranläggningar bland civilbefolkningen för att de inte ska kunna anfallas utan att skapa civila förluster. Eller att Frankrike kan ha haft andra skäl att dra sig ur än de "officiella", tex att de ville göra affärer med Iraks mördarregim. Att du skriver "kurdiska intressen" istället för att tala om vad det handlar om ligger i linje med ditt syfte att frisera sanningen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-12 15:58:00
|
|
Lasse Thn |
Det är tur att vi har dej Mike som har en objektiv och ifriserad sanning...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-12 15:59:00
|
|
Lasse Thn |
Fan detta I som ligger så nära O:et..ska naturligtvis vara ofriserad
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-12 16:31:00
|
|
Mike |
Så "fräscht" med en "ska du säga" kommentar från Lasse Thn. Varsågod och avslöja mig om jag fubbar med sanningen vilket jag inte medvetet brukar göra men det är knappast ett hållbart försvar för andra att göra det.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-12 21:04:00
|
|
Anders E |
Mike, faktum är att Turkiet anfaller kurder i norra Irak, sen må dessa kurder vara PKK eller potatisodlare. Faktum är att USA tillåter Turkiet att anfalla kurder i norra Irak, trots att man hävdar att man skyddar samma kurder med flygförbudzonerna. Varför kommenterar du inte detta istället? Och varför är det en ryggmärgsreaktion hos somliga att automatiskt se all kritik mot USA som hyllningar till Saddam Hussein?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-12 21:10:00
|
|
Anders E |
Det stämmer att Frankrike, Ryssland, Kina alla har stora och lukrativa kontrakt med Saddam Hussein som ett amerikanskt övertagande av Irak skulle äventyra, det är ingen tvekan om detta. Det är naivt att tro att dessa länder motsätter sig ett krig på grund av de vill gott om världen... Detta innebär dock inte att det jag skriver om i artikeln plötsligt saknar relevans.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-03-13 08:41:00
|
|
Lasse Thn |
Ja om man säger så här...om man som jag läst en mängd av dina inlägg här så står det ganska klart att ngt lika ensidigt och enögt som det du skriver, det får man leta efter. Och i dessa inlägg hittar jag ofta exempel på friserade sanningar...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-03-13 12:58:00
|
|
Lasse Thn |
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-03-14 02:14:00
|
|
Mike |
Så du Lasse menar att det är OK att Anders E. tullar pä eller undanhåller sanningen eftersom jag enligt dig gör det? Sen kastar du ur dig allmänna beskyllningar som inte går att bemöta seriöst. Snyggt!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-03-14 02:25:00
|
|
Mike |
Vidare refererar du till en tendensiös och orelaterad artikel. Vad ska den bevisa, att USA är ett ont land som vräker bomber på fredliga laotiska bönder bara för att jävlas?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-03-14 07:57:00
|
|
Lasse Thn |
Nej det är väl alltid lite diskutabelt att frisera sanningen...men när kritken kommer från dej så väger den ganska lätt.
Och det är ju en slutsats man kan dra av den artikeln...alla håller kanske inte med dej om den analysen men tycker du det så....
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-03-14 13:48:00
|
|
Mike |
Själv anser jag att det som sägs ska vägas utifrån om det är sant eller inte snarare än vem som säger det. Du är tydligen inte intresserad av eller kapabel till en seriös diskussion.
|
| |