Man loskade på vanligt folks smak

Den här tråden diskuterar artikeln Man loskade på vanligt folks smak.
Inlägg #1: Postat: 2003-03-11 11:01:00
AAAAAAAargh!
En massa bludder utan innehåll - tomt! Nu gör jag ett allvarligt fel, jag vet, jag kritiserar en skribents innehåll på ett negativt sätt. Förlåt!

Är det konspiratoriskt att påstå att musikbranschen används för att döva människors tankar? Att förvägra dem att inse att Sverige stjäls framför näsan på dem?

Och Göran Persson med anhang ska fan få INTE få smita ifrån det han har ställt till.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-11 12:18:00
Man
Jäkligt bra, nyanserad och väslskriven text!
Inlägg #3: Postat: 2003-03-11 14:45:00
Marie Hellström
Schlager, borde inte dom låtarna slå sig fast i minnet. En del av dessa låtar, minns jag inte en när jag lyssnar till dom. Sen finns det många väldigt bra svenska musiker som aldrig näms i massmedia, just för att de kör sin egen stil.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-11 17:15:00
Hillo Nordström
"Och ingen kommer undan. Ingen."

Detta är väl en rätt grov generalisering. Jag har hittills inte hört en enda av de deltävlande låtarna och vet namnen på högst tre av alla dem som tävlar. Skälet är att denna typ av "musik" överhuvudtaget inte intresserar mig, alltså lyssnar jag inte på den.

Elementärt, min käre Watson förlåt Wennö.

Gillar annars dina kolumner.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-11 17:38:00
Ulf Sjögren
Jag är lycklig över att det är något annat i tidningarna än sport och eländiga krig.Det är kul att musiken får ta så mycket plats som den gör under schlagerveckorna....det är ju inte så länge! Som det säkert märks så gillar jag schlagern och är stolt över att bo i ett schlagerknarkade land! Länge leve SCHLAGERN!!!!!!! Tack för mej!
Inlägg #6: Postat: 2003-03-11 22:39:00
hm
"Musikaliskt bokbål"? Vilken smakfull liknelse.
Laddar...