|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-07 22:19:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Vilket gnäll. Du borde vara tacksam
för att andra argument än de
"sanningar" om lönediskriminering
som är vanligast här blir emotsagda. Märkligt att man bara
vill höra en sida av saken.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-07 22:29:00
|
|
Christer H |
Detta var ett typiskt "icke-argument" som kastas fram när man inte har bättre att komma med. Jag trodde MP kunde bättre. Men som de flesta feminister anser han väl kritik inte behöver bemötas. Jag tycker tyvärr inte att det är så märkligt, Michael. Jag har försökt debattera med feminister i åratal, de vägrar. Jag tror nog Irans ayatollor är mer påverkbara.... Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-07 23:50:00
|
|
Marcus P |
Jag har massor att komma med. Men just nu nöjer jag mig med att låta påskina att herr Orban måhända inte är helt objektiv. Det är förstås inte t.ex. Yvonne Hirdman heller, men den diskussionen tar vi när det är hennes tur att refereras på Sourze. Christer, sist du "debatterade" under mina artiklar kom det mest personangrepp från din sida. Därefter slutade jag bry mig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-08 00:04:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Lustigt, att CH skriver om
feministisk debattvägran. Jag
skrev nyss en artikel som handlar
om det. Håll utkik!
Länge har jag debatterat mest
invandring, men nu på senare
tid har jämställdheten åter blivit
den stora fråga den var för mig för
ca fem år sen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-08 00:15:00
|
|
Christer H |
Jag ägnar mig inte åt "personangrepp". Detta är igen, ett "icke-argument". När och var gjorde jag detta? Vem är det som kommer med påhopp här? Dåligt MP, är det Sourzehybrisen som blivit för stark, måhända? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-08 15:27:00
|
|
Erik Lindgren |
Just det, där hör du Markus, Christer ägnra sig inte alls åt personangrepp. Att kalla någon dum är nämligen bara ett argument i den nyasnerade debatten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-08 16:21:00
|
|
Christer H |
Har jag kallat dig/Marcus/någon dum? Utan annan argumentering? Utan att själv ha blivit påhoppad först? för även jag tappar fattningen ibland. Dåliga argument kan jag möjligen kalla dumma, men inte personer. Jag säger till dig med, Erik. När och var gjorde jag detta? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-09 02:52:00
|
|
Erik Lindgren |
Klart man kan tappa fattningen, det gör alla ibland. Vad jag tyckte var dumt var att du påstod att du inte ägnar dig åt personangrepp överhuvudtaget jag tolkar det så, när jag faktiskt sett dig kalla Haleh Nowroozi för både dum och egocentrerad, okej för att hon kanske snackade skit om dig först, men det är fortfarande personangrepp, och således har du ägnat dig åt det. Ursäkta petigheten.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-09 15:55:00
|
|
Christer H |
Jag kallade inte henne dum, egocentrerad möjligen, efter att i minst 50 inlägg, försökt få henne att förstå att hennes debattartikel mot Ramona Danlens, var kränkande för Ramona. Hon skrattade bort detta uppenbara faktum, som helt taget ur luften. Men att påpeka hennes egen ålder, var djupt kränkande... Jag kallar det inte påhopp att benämna detta agerande egocentrerat. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-09 16:05:00
|
|
Christer H |
MP däremot påstår att sist han debatterade med mig under hans artiklar, "kom det mest personangrepp" från mig. Detta är lögn. Det var länge sen detta öht. hände, det var under hans artikel "Feminism für alle". Där använde han mina argument, feltolkade och nedlåtande i sin artikel. När jag påpekade detta, förlöjligades jag av MP, samt påhoppades å det grövsta av MP:s kompis SHQ mfl. Läs gärna den tråden och kom igen. Nåt svar från MP lär jag nog inte få.. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-10 17:41:00
|
|
Marcus P |
Naturligtvis kan jag inte ansvara för vad SHQ skriver. Pröva med att kontakta honom istället. Och om du tror att jag tänker vända upp och ner på Sourze för att försöka finna bevis som styrker att jag känner mig kränkt av dina kommentarer, Christer, då tror du fel.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-10 17:43:00
|
|
Marcus P |
Du har genomgående argumenterat mot mig som om a jag var ett litet barn, b jag var dum i huvet och ändå inte värd att bemötas svar 2 tangerar det, c jag var personligen ansvarig för vad varenda människa som kallar sig feminist någonsin sagt. Kryddat med allmänt nedsättande omdömen och kryptiskt formulerad akademiska.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-10 17:44:00
|
|
Marcus P |
Eller finns det två Christer H på det här bygget? Det lär vi aldrig få veta, eftersom folk som argumenterar mot feminism på Sourze sällan står för vilka de är. Eloge till Ståhlberg dock. Jag kommer att lämna den här debatten nu, men du kan ju maila mig, Christer. Adressen är priftisbigfoot.com. Om du vågar.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-11 14:37:00
|
|
Christer H |
MP, du har slutat "bry dig" om mig. Då har du missat nåt viktigt i debatter. Du och jag är i sammanhanget ovidkommande, det är vad vi säger som är intressant! Ditt 12, ovan är kanske så du uppfattar mina inlägg, men det är fel, och eg. ointressant. Jag har full respekt för dig och SHQ som pålästa och skickliga skribenter. Därför förväntar jag mig mer, än tex. kommentaren om DN, och rena påhopp, såna som du faktiskt kan ta avstånd ifrån. Mvh CH
|
| |