Kommentera Naseer Alkhouris krönika

Den här tråden diskuterar artikeln Kommentera Naseer Alkhouris krönika.
Inlägg #1: Postat: 2003-03-06 18:39:00
Naseer
Kommentar till 030306 krönikan ovan.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-06 19:26:00
Jones
Ganska duktigt att klämma in så mkt fördomar och klyschor i samma text.
Ewe sitter som sagt inte kvar för moderaterna, men ändå "i högerns tjänst". Han har rätt att sitta där han sitter enligt demokratiska principer, skall han förbjudas att rösta som han tycker för att förbjuda honom att vara "i högerns tjänst"?
Inlägg #3: Postat: 2003-03-06 20:13:00
Maria
Du har helfel Naseer. Högern mår inte bättre än vänstern. Högern tror på sina lösningar lika mycket som vänstern tror på sina. Det är inte så att högern vill att det ska gå dåligt för folk, och du vet lika väl som jag att högern inte tror att skatterna är sveriges största problem. Det tyder på inskränkthet att inte förstå varför andra resonerar som de gör.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-06 22:00:00
Olle
Du har fel, visst är det bättre att tillhöra vänsterpacket! Vi i vänsterpacket:
* Slipper utbilda oss, utbildning lönar sig ju ändå inte i Sossesverige
* Slipper arbeta, andra står ju för försörjningen. Solidaritet för fan!
* Kan handla toblerone för statens pengar
* Om vi mot förmodan jobbar och betalar skatt så gör vi bara som vår guru Gudrun, skattefuskar! Höga skatter är härliga, bara det inte drabbar oss!!
Inlägg #5: Postat: 2003-03-06 22:30:00
Samuel Sirén
Å andra sidan behöver ju ni inom vänstern aldrig tänka innan ni öppnar käften, utan det betraktas snarare som ett plus att tankarna är osammanhängande och intelligensbefriade.
Inlägg #6: Postat: 2003-03-07 03:02:00
KaffePetter
Det finns även vänsterpartister som anser att betyg i skolan är en styggelse... Vilka? Testa med författarna till partiprogrammet. Ok för det finns snögubbar på högerfronten, men det beror kanske på att de blivit - utfrysta - FRÅN TOMTELAND!!!
Inlägg #7: Postat: 2003-03-07 04:59:00
sphincter
Joda, jag har det valdigt bra med mina 2 miljoner i arsinkomst, min Ferrari och min jattelika lagenhet.
Att inte behova sta och frysa pa ett kallt torg for att visa sitt missnoje mot "orattvisorna" utan bara njuta av livet.....
Inlägg #8: Postat: 2003-03-07 11:30:00
Daniel
Naseer, man ska inte kasta sten i glashus. Din text är oigenomtänk - ska vi rada upp vänsterns misstag nu är jag emot att se kollektivt ansvar, men för sakens skull och jämföra pinsamheter? Skvätta lite i sandlådan? Nä, pinsamt säger jag - sådana här artiklar löser knappast några problem.
Inlägg #9: Postat: 2003-03-07 13:37:00
pUs
Skrattretande. Naturligtvis ska en folkvald inte få uttrycka någonting som du inte håller med om.. men för att sänka mig till din bottennivå ett slag så hade jag inte heller förväntat mig något större tänkande än så från någon på vänsterkanten. Så mycket avundsjuka, så mycket ångest, så mycket generaliseringar och så lite logik.
Inlägg #10: Postat: 2003-03-08 14:12:00
Erik Lindgren
Jag blev besviken när jag läste den här krönikan, den var tröttande. Trodde faktiskt att den skulle handla om något annat. Högern har också börjat demonstrera på senare dagar, de har liksom upptäckt att det har effekt. Är trött på skitkastningen mellan lägren. Krönikan måste vara menad som ett skämt, och isåfall är den ett dåligt sådant.
Inlägg #11: Postat: 2003-03-12 13:49:00
Naseer
Kommentar till 030312 krönikan ova
Inlägg #12: Postat: 2003-03-21 16:42:00
Naseer
Kommentar till 030321 krönikan ova
Inlägg #13: Postat: 2003-03-27 21:29:00
Naseer
Kommentar till 030327 krönikan ova
Inlägg #14: Postat: 2003-03-28 11:03:00
bboy1980
Håller med om allt. Synd att makter i stort sett alltid styrs av egocentriska obildade människor med stort självhävdelsebehov som gör dem maktlystna. Man kan ju spekulera i hur världen sett ut om vi tagit till oss av vår rika världshistoria och haft bildade människor vid maktpositioner med nyanserat tänkande & inblick & förståelse i inte bara sin egen kultur. Dilemmat är att motivation till makt verkar större för de personer som har stora självhävdelsebehov än de som vill ha harmoni i världen.
Laddar...