|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-07 15:13:00
|
|
Eva R |
I just det här fallet tror jag att cigarren är just en cigarr.
Tolkien var en trogen anhängare till gamla klassiska sagor och där är verkligeheten ofta svart eller vitt, ond eller god.
Det är i alla fall min hobby-analys :
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-07 16:00:00
|
|
Bolin |
Hehe ja så kan man också se det...men ringvålnaderna då, vem tänker på dom?! Dom skulle nog må bra av lite solljus och mer färggranna kläder.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-07 21:58:00
|
|
Loke |
Jag tror frodo håller med dig. Sam är å andra sidan en realist som inser att den som börjar känna medlidande för uruk-hai snart blir dödad. Medans gandalf inte tycker att det spelar någon roll om det är synd om uruk-hai eller inte. Han vill bara förstöra ringen och sauron, vad det än kostar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-08 01:58:00
|
|
Hans |
Jag håller inte med om din beskrivning av Uruk-Hai som onda varelser. De har helt enkelt en fast tro på den starkes rätt och management by fear och lever därefter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-09 00:20:00
|
|
Marcus |
Om det hade varit människor vi snackade om så hade jag velat tro som du, att alla egentligen är goda.innerst inne. det är bara omständigheterna som gjort dem till vad de är.
man vad det gäller Uruk-hai så är de skapta för att vara onda. sådana människor finns inte. tack o lov att det bara är en saga...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-26 22:08:00
|
|
P-A Fredriksson |
Vilken trevlig tanke..... Jag skrattade gott
|
| |