Är kvinnor verkligen dugliga nog...

Inlägg #1: Postat: 2003-03-05 21:19:00
Markus Hankins
Jag menar att en kvinna förväntas vara trevlig, förväntas vara en sexsymbol, även om det inte visar sig helt öppet så är det så att kvinnorna nästan aldrig jämställs vad gäller intelligensen, även om kvinnan är chef i sammanhanget så är det lätt att hon ses som "lilla stumpan". Jag menar tusen saker men du får läsa om dem i min nästa artikel om dessa problem...
Inlägg #2: Postat: 2003-03-06 09:23:00
Kent Davidsson svar på 1
Skulle detta alltså utgöra de "största orättvisorna"?
Inlägg #3: Postat: 2003-03-06 09:37:00
Markus Hankins
Nej självfallet är de diskriminerande löneskillnaderna grunden i de stora orättvisorna. Men sedan finns det en rad skillnade som det aldrig talas om, hur svårt det är för kvinnor att hävda sig på mansdominerade arbetsplatser och tycker inte du att sexuella trackasserier, på oavsett vilken nivå är farligt är du förmodligen en av dem som tänker "hallå lilla sötnosen" när du ser en tjej på dion arbetsplats! Hur många kvinnor tänker så om männne på sina diton?
Inlägg #4: Postat: 2003-03-06 11:53:00
Kent Davidsson svar på 3
Exakt vilka löneskillnader är det du tycker är diskriminerande? Eftersom du är beredd att spekulera i hur jag tänker, så lämnar jag åt dig att spekulera i hur kvinnor tänker om män.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-08 04:13:00
Markus Hankins
Jag menar det att i yrken som lärare, postis, städare, kontorist, assistent, tekniker, butiksreda med flera med flera så har kvinnor lägre lön igenomsnitt trotts att de gör EXAKT samma sak som sina manliga kolleger. Detta PGA AV DEN "FRIA" ARBETSMARKNADEN där rövslickeri kommer före ett gott arbete!!!!!!
Inlägg #6: Postat: 2003-03-10 06:34:00
Kent Davidsson svar på 5
Varifrån har du fått detta då? Kom nu inte dragandes med rålöneskillnaden. Eftersom du påstår att det är orättvist, så måste du ta hänsyn till andra faktorer som påverkar lön. Om de gör "exakt samma sak" och får lägre lön är det olagligt och hittills har jämo lyckats få ihop ett tiotal fall i sverige överhuvudtaget.
Laddar...