Bush: Gör som vi vill annars...

Inlägg #1: Postat: 2003-03-04 16:29:00
Magnus Link
Det du skriver är ju, enligt min ringa mening, rätt och riktigt. Problemet är vad man ska göra åt saken. Därom är det inte så svårt att skapa enighet. Inte ens inom EU. :-
Inlägg #2: Postat: 2003-03-04 18:06:00
Erik Lindgren
Sten: Inte för att vara otrevligt, men jag är trött på snacket om Palme, inte för att jag tycker han var dålig eller så. Men Palme fick sig en kula i ryggen, och det var inte för att han handlade i fel ICA-butik. Det finns anledning att saker och ting förändras efter något sådant. Självbevarlesedrift.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-04 18:15:00
Mike
Historieföfalskning var ordet. Inspektörerna ska inte avväpna Irak. De ska verifiera Iraks påstående att de avrustat. Ingen, ingen, ingen sådan verifikation har skett och kommer inte heller att ske. Enligt gällande FN resolution 1441 ska detta leda till allvarliga konsekvenser. Då resolution 1441 togs visste Saddam såväl som Tyskland och Frankrike m. fl. att dessa konsekvenser innebar avväpning med våld.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-06 13:42:00
klas
Fast USA är ju inte ensamma om att pressa. Chirac hotade ju nyligen östeuropeerna med att lägga in veto mot deras EU medlemskap om de inte slutade stödja USAs linje angående Irak, dessutom kallade han dem "ouppfostrade". Anledningen till USAs höga status i östeuropa är nog inte räddhågsenhet utan snarare uppfattningen att USAs seger i det kalla kriget befriade dem från sovjetisk dominans och sovjetiskt invasionshot.
Laddar...