|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-04 14:28:00
|
|
Helena |
Sexköpslagen stiftades från början för att skydda den prostituerade kvinnan och för att fungera som en normativ lag. På vilket sätt lagen ska skydda den prostituerade är för mig en gåta. Deras situation har inte blivit bättre. Den dolda prostitutionen har ökat, vilket också medför risk för grövre våld mot de prostituerade.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-04 14:31:00
|
|
Helena |
Och ingenting hade ju blivit bättre om torskarna hade minskat i antal. Hur hade de prostituerade försörjt sig då? Ingenting är svart eller vitt. Mindre antal torskar betyder inte att de prostituerade söker hjälp. Orsakerna till prostitutionen måste åtgärdas, inte prostitutionen i sig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-04 14:36:00
|
|
Helena |
Jag tycker att prostitution ska vara lagligt. Varför kan ingen fråga de prostituerade själva? Skulle deras svar inte passa in i hur makthavarna vill att det ska vara? Det bästa för de prostituerade är varken kriminalisering av säljare eller köpare!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-04 15:26:00
|
|
stålrör |
Bra, Fredrik! Att någon MAN äntligen sätter ned foten. Jag tycker vi kriminaliserar våldtäktsoffer också. Alla vet ju att de egentligen vill, och dessutom lockar de till våldtäkt. Jag menar, varför går de dumma brudarna annars på gator/ går frivilligt in i bilar/ gifter sig med en som sedan våldtar henne etc. Det är ju fritt val! Man behöver faktiskt inte vistas i närheten av män. Någonsin. Bra rutet!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-04 16:01:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Varför torskar inga homosexuella
och kvinnliga torskar?
Skall det inte råda likhet inför lagen?
Är det inte principen att köpa sex
som är åt fanders? Och borde
då inte även kvinnliga och manliga
homosexuella torskar torska?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-04 22:25:00
|
|
Ramona Danlen |
Svenska Spel är en statlig inrättning,missbrukarna finns där.
Statliga bordeller är enligt min åsikt den enda rätta vägen för att slippa undan droger,hallickar,trafficking då kan allt annat inom sexhandel ha mycket stränga straff precis som illegal spelverksamhet idag.
|
| |