Inlägg #1: Postat: 2003-03-02 18:29:00
|
forts.. |
För mig är det självklart att alltid utgå från djurets intressen, och det är tveksamt om sex med en människa ligger i djurets intresse. Jag vet inte vad jag ska tro när zoofiler påstår att deras djur VILL ha sex med dem, att det gör sina djur en tjänst genom att idka könsumgänge med dem och kallar sex för en "rättighet" som djur också har. Sex kan aldrig bli en rättighet, isåfall är det också något man kan utkräva av någon annan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-02 18:30:00
|
Anna Hahne |
Man kan fortfarande inte veta vad deras djur egentligen skulle må bäst utav. En sexlös relation till sin ägare eller inte? Vem kan svara på det, egentligen? För mig är det svårt att hitta svar på dessa frågor och därför är det också bäst att som q sade: Använda försiktighetsprincipen.Nog det enda vettiga han sagt i denna debatte
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-02 18:31:00
|
forts.. |
Jag är skeptisk mot detta fenomen. Jag är skeptiskt mot zoofilernas argument, eftersom djuren inte kan föra sin egen talan. Varför ska jag tro på en zoofil som säger att hans hund njuter, när det ligger i zoofilens intresse att ha sex med sin hund? Dessutom tror jag inte att det liger i en hunds natur att ha sex med en människa.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-02 18:34:00
|
forts.. |
Men oavsett, mina "korkade" argument om djurens njutning eller inte, oavsett mina jämförelser till pedofili, oavsett vad som är "naturligt, eller "onaturligt" - Är det egentligen så konstigt att jag ställer mig skeptisk till begreppet zoofili med tanke på att djuren inte kan föra sin egen talan? Jag vill deras bästa, helt enkelt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-02 18:35:00
|
forts.. |
Jag är inte beredd att vara något annat än skeptisk förän djur börjar prata, och kan tala om att det ligger i deras intresse att kopulera med sin matte/husse, framför sina artfränder. Alltså är detta en återvändsgränd. Zoofilerna kan inte bevisa någonting, och inte jag heller. Men det är fortfarande zoofilerna som KANSKE gör ett övertramp mot någon annas vilja, inte jag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-03 11:35:00
|
Lonewulf |
jag har förståelse för varför du tycker som du gör... tyvärr kan jag inte bara byta åsikt för att någon annan säger åt mig, tror inte du gör det heller! : tyvärr... och det VAR faktiskt inte vi som drog upp ämnet utan vi vart tillbedda att komma hit och argumentera... ska även passa på och be om ursäkt om jag sagt något taskigt till någon... *sorry* sen är det ganska svårt att hålla en lugn och sansad debatt på det här viset... :
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-03 17:45:00
|
Anna Hahne |
Jag håller med dig. Många starka känslor kring det här ämnet gör folk helt rabiata. Jag anser själv att jag överdrivit saker och ting, och dragit dem till sin spets, itsället för att föra en saklig och sansad debatt från början. Det är lätt att styras av sina känslor i sitt tyckande ofta, istället för att sätta sig ner och reflektera över det. Det är också lätt att styras av sina fördomar och sin inlärda moral.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-03 17:48:00
|
forts. |
Men man kommer ändå inte ifrån biten: Zoofili KAN skada ett djur. Vi kan inte ta reda på sanningen förrän ett djur får säga sin egen mening. Det vi kan göra är att undvika risken, genom att avstå från den handling som kan vara skadlig, and no harm done.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-03 17:48:00
|
forts.. |
Men vad jag har förstått så är ni zoofiler helt bombsäkra på att era djur vill detta, att det är för deras eget bästa, samt inte det minsta riskfyllt/skadligt etc.. Det känns då lite som att ni maskerar era egna tvivel över det ni sysslar med, i en skrud av brinnande övertygelse om att ni gör djuret "en tjänst", bara för att rättfärdiga ert beteede för er själva och andra.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-03 17:52:00
|
forts |
För hur kAN man vara så bombsäker på sin sak egentligen? Vi snackar djur här. Människor vet tämligen lite om djurets föreställningsvärld, och de mer krassa tryperna påstår att djur inte har en "jag"-känsla, att de bara kan tänka på de mest basala sakerna som finns, och inte reflektera över något alls.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-03 17:53:00
|
forts.. |
Sen finns det "djurtolkar" och andra som påstår att djur har en föreställningsvärld vi vet väldigt lite om, samt att de kan prata. Allt detta bevisar ju bara att vi människor egentligen vet väldigt lite om djuret och hur det uppfattar saker och ting, eller hur?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-03 17:54:00
|
forts.. |
Vi svävar egentligen bara omkring med en massa obevisade uppfattningar som vi framhåller som "sanning". Det är därför jag tycker det är så konstigt hur zoofiler kan vara så säkra på sin sak, och fortsätta med det de håller på med utan till synes närmare eftertanke om att det de gör kanske är fel mot djuret.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-03 17:58:00
|
forts.. |
Det måste ha varit svårt att växa upp med en så annorlunda läggning, och jag vet att människor är experter på att utveckla lögner i sitt eget huvud för att "stå ut" med sig själva. Kanske har ni utvecklat lögnen om djurets absoluta njutning och villighet till det ni gör, för att ni på så sätt lättare ska kunna hantera ert husdjurskemplex?
För hur kan ni vara så jäkla säkra på att det ni gör är rätt, och försvarbart?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-03 18:01:00
|
forts...anna hahne |
Hursomhelst. Jag ska inte gå in på spykologiska försvarmekanismer här och nu.
Men som sagt, att jag ifrågasätter det här, handlar inte om fördomar om annorlunda läggningar. Det handlar kort och gott om att se till djurets bästa. Djuret, som inte är kapabelt att föra sin egen talan. Så, vem ska föra deras talan egentligen? Zoofilerna? Jag? Djurskyddslagen? Finns det verkligen någon som kan, någon som vet? En uppgiven suck.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-03-07 09:59:00
|
Lonewulf |
skönt att höra att det finns människor med hjärtat på rätt ställe! :
nu ska jag passa på och svara på ett par argument som jag tidigare bara svurit över... alla funkar vi på samma sätt när vi blir pressade! ;
det kan låta som om vi menar att djuren gillar sex och vill ha det för jämnan, men riktigt så är det inte... anledningen till varför jag aldrig kommit mig för att göra något är helt enkelt för att min hund inte varit sugen på det ännu...
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-03-07 10:00:00
|
Lonewulf |
vi snackar alltså
om att vänta i år på att HON ska komma till mig och vilja det och
inte tvärt om. 100 på hennes villkor, och jag är mycket insatt i
hundars beteende och signaler... vill inte gå in på det för mycket
eftersom det kan röja min identitet! tyvärr kan jag ju inte tala för
alla zoofiler utan bara för mig själv och min situation. många verkar
dock vilja mena att alla zoofiler är likadana, tycker på ett bestämt
sätt, beter sig på ett bestämt sätt etc...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-03-07 10:01:00
|
Lonewulf |
och ja, hon gillar när jag onanerar henne! detta kan jag
jämnföra med när man kliar henne där hon tycker det är skönt...
man ser himla klart om hunden gillar det eller inte,
särskilt om man är van vid hundars beteende över lag.
sen om hon ser det som sexuellt eller bara som att bli
gosad med på ett annat ställe än vanligt bryr jag mig
faktiskt inte om så mycket, tycker hon om det så har jag inget
emot att utföra det.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-03-07 10:02:00
|
Lonewulf |
vi är väldigt fästa vid varandra och jag får
ofta höra hur trevlig och välskött hon är. och hon är väldigt
tillgiven vilket gör det otroligt viktigt att det är hon som tar
initiativ istället för en själv. kärlek eller ej... hon är lika
fäst vid mig som jag vid henne, oskiljaktiga tills döden skiljer
oss åt... sedan får allmänheten tycka hur illa om ossmig? som helst
sålänge vi har varandra! tack för mig! :
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-03-07 10:07:00
|
Lonewulf |
ps. det är anna hahne jag pratar med så ni andra kan spara på gallan till någon annan gång... ; .ds
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-03-08 03:40:00
|
Crady |
Det kan dom visst. Alla hundar kan visa om dom är glada eller missnöjda.
|
|