Jag är zoofil - och djurvän

Inlägg #1: Postat: 2003-03-02 04:34:00
Wildvarg
Vet inte hur många gånger jag skrivit detta, men, hundar kan prata på deras språk. Vi måste bara lära oss att förstå vad de säger. Har man sysslat mycket med hundar så lär man sig deras språk. Beträffande min släkt så är inte det din buisness.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-02 04:39:00
Wildvarg
Just att utnyttja en hund. Det krävs en hel del våld för det och skulle det vara i en sexakt så blir det akuten nästa. För visst försvarar sig hunden. Titta på hur hundar själva gör, vill inte tiken så biter hon ifrån sig pga en kraftig olustkänsla.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-02 11:12:00
Katarina
Om man verkligen har sysslat mycket med hundar så inser man att man aldrig kan lära sig deras språk,lika lite som hunden kan lära sig människans språk.
Sen inser man också att hundar ytterst sällan angriper sin ägare.
Umgänget hund-människa är 100 människans ansvar.Du verkar tro att hunden kan ta ett ansvar för att säga ifrån eller säga vad den vill och inte vill eller ha för behov. Det är en mycket olämplig inställning öht om man ska ha med djur att göra.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-02 14:13:00
Wildvarg
Vad är det vi sysslar med då när vi tränar hundar? Har vi inte kommunikation med dom? Oavsett om det är husse/matte som går kurs för att få vardagslydnad på hunden eller om man tränar polishund, väktarhund etc. Jag håller med dig om att det är 100 vårt ansvar eftersom hunden inte kan klara sig själva i vårt samhälle. Däremot håller jag inte med dig i att tycka att hundar är viljelösa och inte kan ta egna initiativ.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-02 16:09:00
Katarina
Det är klart att de kan ta initiativ.
Vad det handlar om är inte vad hunden lider av eller gillar, utan problemet med att ge hunden ett ansvar i en situation människa-hund.Om någon säger att "ok, jag har sex med min hund, jag ingen kanvet inte hur den påverkas och skadas den är det 100 mitt fel. Jag tar risken att skada min hund."
Då är det en sak, men du blandar in hundens rektioner och det är bedrägeri.
.
Inlägg #6: Postat: 2003-03-02 16:16:00
Katarina
Det obehagliga med dina resonemang är du anser det ok att skjuta över en del av ansvaret för dina? handlingar på omgivningen.
Det är upp till någon att "säga ifrån".
Vare sig denne någon gör det eller inte är konsekvenserna och ansvaret lika mycket ditt.Annars skulle det vara mer ok att stjäla en olåst cykel än en låst. Eller mobba någon som inte säger ifrån.
Den logiken är inte trevlig.
Laddar...