|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-01 22:40:00
|
|
Markus Hankins |
Låt mig gissa, är du moderat riksdagsman?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-02 00:32:00
|
|
Erik Lindgren |
Käre Harald, det är ju inte så att demokrati byggs av skjutande poliser/militärer heller. Speciellt inte om de skjuter ned politisk opposition. Vad är nästa steg? Att kalla NSDAP för demokratiska?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-03 10:28:00
|
|
Harald Lückner |
Kära Erik, kallar du AFA, KPMLr och SKP för "demokratiska organisationer"? I så fall, wake up! det är knappast ngn hemlighet att dessa organisationer skulle ta till våld om de såg makten inom räckhåll! därav helt korrekt av säpo både att registrear som bevaka dem i intresse av vår demokrati. ofta har man i mitt tycke varit alltför slappa i bevakningen av dem!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-03 13:15:00
|
|
Erik Lindgren |
AFA tar till våld, det vet jag, och det tycker jag är förjävligt. Vad beträffar KPMLr och SKP har jag ingen aning. Åsiktsregistrering och bevakning ingår inte i den åsiktsfrihet som jag anser att "demokrati" innebär. Du anser att det är okej att bugga ditt sovrum för "statens säkerhets skull"? Säpo fungerar inte som en organisation för din och min säkerhet, utan för maktens säkerhet, det är skillnad.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-03 13:44:00
|
|
Erik Lindgren |
Märk väl inkonsekvensen i Säpos handlande. Man bevakar Ung Vänster och Unga Gröna men inte håller man den minsta koll på Muf eller Unga Kristna. Varför? Jo, de utgör inte "hot mot staten". Men vad är då ett hot mot staten?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-04 13:04:00
|
|
Markus Hankins |
KPMLr är innihelvete mer demokratiskt och förankrat hos den svage än vad socialdemokrater eller moderater någonsin kommer bli!
KMPLr är det enda parti just nu som vågar säga vad de tycker och handla därefter. Men tyvärr verkar de i messvenssonland där man låter sig bli förtryckt och accepterar fruktansvärda orättvisor utan att säga ett dyft.
|
| |