Jag är zoofil - och djurvän

Inlägg #1: Postat: 2003-03-01 10:46:00
q
"då vi inte kan tala med djur"? Läs mitt inlägg 2003-03-01 00:49... Tolkningsföreträde? Det är för dumt för att ens kommenteras.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-01 12:17:00
Tommy H.
q - Jag tror nog de flesta här tycker att det du häver ur dig är ungefär tio tusen gånger dummare, kanske mest för att du jämför människor som penetrerar pudlar med homosexuella och judar. Och ja, för att du ber folk läs: moi ta livet av sig. Pinsamt. Men roligt. För mig.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-01 18:31:00
Lina
q, om du var en person med humanistiska värderingar och intelligenta argument skulle jag be dig motivera vad du menar med för dumt att ens kommenteras.
men nu är du ju av allt att döma inte det så jag låter bli.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-01 21:04:00
q
Lina: Det kan jag tala om för dig. Alla levande varelser tolkar signaler ifrån andra levande varelser. Vi tolkar vad andra säger. Vi tolkar vad andra gör. Vi tolkar deras kroppspråk. Betyder det att jag har tolkningsföreträde över åsikten hos alla jag möter? Bara för att jag gör en tolkning av vad de tycker?
Inlägg #5: Postat: 2003-03-01 21:05:00
q
Har jag tolkningsföreträde över vad kassörskan i snabbköpet vill att jag ska betala? Har jag tolkningsföreträde över vad min chef tycker om mitt arbete? Har jag tolkningsföreträde över vad som sägs på TV. Bara för att jag tolkar det som sägs på TV?
Inlägg #6: Postat: 2003-03-01 21:10:00
q
Tommy H. Du gick över en gräns när du hånfullt började skoja om en minoritetsgrupp som vi vet lite om. Därför uttryckte jag min välgrundade mening om den typen av uppförande. Förhoppningsvis har du lärt dig nått.
Inlägg #7: Postat: 2003-03-01 22:55:00
Lina
visst _du_ gör din egen tolkning av andras signaler men ger det dig den minsta rätt att sätta på dem då?
sedan vore det mer än välkommet om du kunde tygla dina löjliga raseriutbrott innan du går till helt absurda personangrepp.
Inlägg #8: Postat: 2003-03-02 02:38:00
Wildvarg
Lina: Du är ytterligare en som tror att vi inte kan prata/komminucera med djur. Om du studerar både människor och djur så kommer du att märka att även vi har ett kroppspråk som är väldigt likt djurens.
Inlägg #9: Postat: 2003-03-02 12:58:00
Tommy H.
q - Ja, jag lärde mig en sak: Drick aldrig kaffe samtidigt som du läser q:s efterblivna kommentarer.
Inlägg #10: Postat: 2003-03-02 16:58:00
Lina
Bäste herr wildwarg, jag har haft djur i hela mitt liv och kommit fram till följande; visst kan vi kommunicera med djuren vi lever med men vi står inte på samma nivå. Vi har inte samma utgångsläge, det är en maktrelation. Det finns en orsak till att sexuella handlingar i dylika relationer ses som något som är fel och sjukt. Anledningen är att det inte är jämlikt och på samma villkor, utan det är en som sitter på makten...
Inlägg #11: Postat: 2003-03-02 17:04:00
Lina
Det absolut viktigaste är att vi inte kan veta säkert om djuret lider eller inte och då har du som den överordnade i relationen ansvar för att inte skada den underordnade. Din egen sexualitet är ingen ursäkt för att anta att din hund vill ha sex med dig. Sex hör inte hemma i en maktrelation på helt olika villkor där bara den ena kan göra sig helt förstådd. Det kallas för övergrepp.
Inlägg #12: Postat: 2003-03-27 21:38:00
Lina R
en fråga bara lina: anser du att om en flicka låter en hanhund sätta på henne, att man då inte har lov att anta att hunden vill ha sex med en? och det är lätt att prata med djur - framförallt hästar. men de tycker att vi är så tjafsiga, de bryr sig inte så mycket om att vi krigar i irak. de bara suckar och sänder en tröstande tanke så att man ska sluta oroa sig och mocka klart istället.
Laddar...