Bögar i duschen och andra skymfer

Inlägg #1: Postat: 2003-02-28 11:13:00
Puppi
Jamen, män tänder ju på kvinnor och tvärtom givetvis på t ex badstränder, på gatan, tja i stort sett överallt tänder folk på varandra. Så länge beundran inte gär över gränsen till ovälkomna närmanden, så finns väl ingen anledning att göra något åt det? Eller ska vi göra som i Saudi? Det vore väl trist.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-28 11:43:00
Jesper N
Med risk att bli kallad "fundamentalistisk homosexuell", vilket hände förra gången jag höll med Micke K i kommentarsforat, vill jag uppmana CH att läsa 4:e stycket igen, särskilt biten "...utan att tänka på att spänningen försvunnit genom alla år man duschat med folk av samma kön". Såvitt jag kan se tar Micke där upp frågan du hävdar att han glider undan.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-28 13:10:00
greker
Visst förekommer det att man ser att män får stånd i bastun. Vissa döljer det men andra visar det öppet. Jag brukar inte låtsas om det. Fast det kan vara spännande att se att det är bara män med stora som visar ståndet öppet.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-28 17:30:00
Polisman med mustasch
Så du kollar in sånt.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-28 19:26:00
greker
Man kan ju inte sitta och blunda. De gpnger jag har sett män med stånd i bastun har det alltid varit stora kukar, aldrig en liten. Vare sig man kiollar in eller inte så ser man ju att det är stora som visas upp.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-28 19:29:00
Mira
Tänder du på alla av kvinnligt kön du ser? Tror du alla homosexuella tänder på alla av samma kön? Var ligger den skillnaden, frågar jag? Problemet är att så många tror att homosexuella är så annorlunda heterosexuella. Många accepterar det, men ser dem ändå som en annan sorts människor. Tråkigt!
Inlägg #7: Postat: 2003-02-28 20:31:00
Anka
Även om man dras till ett kön, så betyder det ju inte att man inte kan hindra sig från att hoppa på varenda människa av det könet. Även om man skulle tända på någon i duschen kan man väl lägga band på sig. Jag tror att de flesta kan det, vilken läggning de än må ha.
Inlägg #8: Postat: 2003-03-01 10:26:00
Magnus Link
CH verkar ensidigt mån om att ta alla argument tillvara som kan sätta bögarna på plats. Badbyxa på eller av är tydligen den kritiska detaljen. Som om en snygg kropp skulle döljas i en badbyxa. :- Jag känner igen sättet att argumentera från min skola, där många ur den ariska majoriteten stördes av att nästan hälften av klasskamraterna var muslimer. CH verkar så känslomässigt uppbunden att han inte kan ta till sig andras argument.
Inlägg #9: Postat: 2003-03-01 10:32:00
Magnus Link
I min skola gällde det förutom sjaletter främst fräckheten att tala turkiska eller arabiska eller farsi så att de infödda hörde det. Parallellen är uppenbar för mig. Bögar får finnas, till och med på gymet, bara de ger sken av att försöka verka normala. Samma rättigheter som andra? Vilken fräckhet!
Inlägg #10: Postat: 2003-03-01 17:18:00
Christer H
Det är synd att ingen kommenterat/fattat det jag kallar "kärnproblematiken". grekers kommentarer visar iofs. att jag har rätt och artikeln fel. Jag svarar i tur och ordning; svar.1: Jo det gör det, Puppi! Skillnaden mellan dina exempel och dusch/bastun är att där är vi helt nakna och miljön är sas. avsexualiserad. Eller tycker du att vi kan skippa könssegregeringen på badhusen också? Mvh CH
Inlägg #11: Postat: 2003-03-01 17:21:00
CH till Jesper
svar.2: Jag HAR läst artikeln! Det fungerar inte så som MK och du hävdar. Det är lögn! Sexuella spänningar kan alltid uppstå, och uppstår!. Just det visar ju Yohannis mfl. exempel Ni har därför bevisligen fel. sorry…MK tar upp frågan, det har du rätt i, men han ”glider undan” den med en lögn. Mvh CH
Inlägg #12: Postat: 2003-03-01 17:22:00
CH till Mira
svar.6: Mira, jag tänder inte på alla, varför tror du det? Jag säger inte att ALLA bögar tänder på ALLT av hankön! Tråkigt att du inte kan läsa innantill…. Jag och de flesta män tänder på vissa kvinnor och bögar tänder på vissa män, konstigt vore väl annat? Om nu dessa miljöer skall vara sexuellt ”fridlysta”, så ÄR bögar i herrbastun/duschen/omklädningsrummet ett problem. Därför att det UPPSTÅR sexuella sit. med dagens lösningar. Mvh CH
Inlägg #13: Postat: 2003-03-01 17:27:00
CH till anka
svar.7 Ja, det kan de flesta. Men det är svårt att helt styra blicken, och kukens blodfyllnad är inte helt viljestyrd, det kan nog de flesta män vittna om. Men det ändrar egentligen inte kärnan i mitt resonemang. Det att de flesta förutsätter att dessa miljöer är ”avsexualiserade”. I och med de homosexuellas existens, så faller till dels denna ”frizons-ide’”. forts...
Inlägg #14: Postat: 2003-03-01 17:29:00
CH forts.
.....Jag ser två lösningar på problemet. 1. Avskaffa frizonerna, och sluta att segregera män och kvinnor i badhus osv. 2. De homosexuella får vackert sitta still och hålla käft om sin läggning. Mvh CH
Inlägg #15: Postat: 2003-03-01 17:32:00
CH till Magnus L.
svar.8,9 ”Alla argument”? ”verkar”? ”sätta på plats”? Kommentera det jag skriver, inte vad du tror, Magnus! Vår kultur, inte jag, säger att badkläder har denna avgörande skillnad. Men det är inte badstranden jag talar om. Du kan visst heller inte läsa innantill…. Jag talar om nakna och vedertaget sexbefriade miljöer. Du fattar inte skillnaden?? Dina muslimer har inget med denna fråga att göra. Vilka argument kan jag inte ta till mig? Ingen bemöter ju i sak, det jag påstår. Mvh CH
Inlägg #16: Postat: 2003-03-03 14:29:00
Saija
CH: Det finns flera lösningar. 3. Ett omklädningsrum för hetero-kvinnor, ett omklädningsrum för lesbiska, motsvarande skilda omklädningsrum för hetero och homo män, samt en avdelning för bisexuella. För inte ställer man sig i duschen för att bli ren, eller?
Hörrni, 4 bara för att man tänder på en människa behöver man inte stöta på honom/henne eller trakassera sexuellt. Det torde gälla på badhus i samma utsträckning som annanstans. Och blir man ändå uppraggad kan man alltid säga nej.
Inlägg #17: Postat: 2003-03-03 16:50:00
Christer H
Lösning nr.3 är givetvis ingen lösning. Uppfattade jag dig rätt att du hade en nr.4 också? Vad i så fall skiljer den från min nr.2?? Det är märkligt att män anses få stå ut med trakasserier från bögar, när motsvarande från män mot kvinnor anses brottsliga... Lite mer konsekvens tack! Mvh CH
Inlägg #18: Postat: 2003-03-13 00:20:00
Urban Johansson
men så här blir det ju när straighta lagstiftare har förbjudit bastuklubbarna!

nu springer ju ett helt gäng kåta bögar omkring och gör tillvaron osäker för stackars heterosexuella män på stadens badhus haha

böge
Inlägg #19: Postat: 2003-05-02 07:31:00
Karolina
Jag är mest bekymrad över att jag inte kan se på de lesbiska kvinnorna om de är kåta på mig när jag sitter i bastun. Jobbigt... ;-
Inlägg #20: Postat: 2003-05-06 00:17:00
AMPE
En bög raggade på mig en gång i en bastu. Det var trevligt, jag kände mig bekräftad.
Laddar...