Moralbögar och andra predikanter

Inlägg #1: Postat: 2003-02-28 09:33:00
Fredrik R
Självklart är all sanning i sin mix,men jag tror Micke K ville avdramatisera Yohannis åsikter i frågan, men risken finns väl att man separerar ämnet i sin psykologiska verkan från till att kallenankalisera det hela, och ämnet kvarstår, ingen är rikare på erfarenhet så att säga,
Inlägg #2: Postat: 2003-03-02 15:25:00
Oskar S
CH - du är lika oförblommerat sinnesslö som vanligt. RFSL-bögar klagar kanske på diskriminering men inte fan tjuter jag...
Alla håller inte med Micke i den här frågan, kan du få in det i skallen? Du pratar som om du satt inne med satistik på hur många bögar tycker si och hur många tycker så. De flesta deltar inte i samhällsdebatten om homosexualitet, så dina applikationer slår slint.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-02 15:26:00
Oskar S
Jag förstår att Micke blir upprörd, men jag tycker att både han och Yohannis överdriver.
Sen beror det helt och hållet på kontexten om man får slå någon som gör närmanden eller inte. I det aktuella fallet hade nog en hård knuff räckt.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-03 15:56:00
Jörgen
Märkligt, tjejer uppmanas att försvara sig med *alla* medel om de blir påhoppade. Knäa honom i skrevet, slit honom i håret, klös ut ögonen på honom, karateslag på struphuvudet, nyckelknippa som knogjärn, pepparsprej, vad som helst... Men om en kille blir påhoppad, "Men snälla du, inte behövde du väl slå honom! En knuff hade väl räckt?"! Varför denna propaganda för att homo-våldtäktsmän ska komma lindrigare undan?
Inlägg #5: Postat: 2003-03-03 16:04:00
Oskar S
I det här fallet var det väl inte frågan om något våldtäktsförsök...
Sen är du en jävla tönt som förvränger det jag har skrivit.
Inlägg #6: Postat: 2003-03-07 09:13:00
Jörgen
Har du läst vad Fredrik har skrivit? Och vad du själv har skrivit?
Inlägg #7: Postat: 2003-03-07 09:18:00
Jörgen
Men OK, det kanske var fel av mig att använda citationstecken när det inte var ett direkt citat. Men meningen var att försöka återge en stämning, mer än att citera direkt ur din artikel. Att det sedan gjorde dig så upprörd att du kände dig tvungen att svära åt mig kan jag ju bara be om ursäkt för.
Laddar...