Inlägg #1: Postat: 2003-02-26 17:31:00
|
Christer H |
Haha, radikalfeminismen lever... Anser du all heterosex vara våldtäkt oxå? Varför har man mer makt för att man penetrerar? Har krogvakten mindre makt än de i kön?? Även här har du missat poängen helt. Det var inte den homosexuelle i sig som var hotet, utan hans övergrepp. Mvh CH
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-26 17:46:00
|
Unome |
Som vanligt har du fel. Mäns rädsla för homosex ligger djupare än så. Den är irrationell. Du har säkert sett en del porrfilmer, och då vet du att där framgår med all tydlighet att penetrering även har en maktaspekt. Men det är komplicerade sammanhang och frågor, krävs viss finess att vilja, och kunna, förstå...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-26 22:13:00
|
MartinL |
Jaja, det finns homofober bland män. Det finns idioter i alla läger. Men detta var ju inte vad artikeln handlade om. Om författaren varit en tjej hade du väl knappast påstått att hon hyste en rädsla för heterosex? Och skulle inte du reagera om en annan tjej antastade dig i duschen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-27 19:10:00
|
Unome |
Man kan inte jämföra män-män man-kvinna för att maktförhållandena är så komplicerat olika. Du gör dessutom vissa antagen. 1 Att jag är kvinna. 2 Att jag är heterosexuell. 3 Att en en invit i duschen nödvändigtvis måste uppfattas som obehaglig av den som får den.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-05 23:08:00
|
MartinL |
Jo, jag trodde du var kvinna. Har läst lite av dina annars ganska bra kommentarer...inte för att det nu spelar någon egentlig roll. Läggning är också irrelevant . Eller menar du att om du är homosexuell tjej så är det ok om en anonyml tjej tafsar på dig? En invit är dessutom inte riktigt i samma liga som att försöka tafsa någon på könsorganet, vilket var fallet i denna text.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-23 21:58:00
|
CalleSthlm |
ojoj,
ingen människa vill bli ofredad. sedan kan du komma med dina meningslösa queerteorier och skit. det handlar inte om penetrering utan om respekt. är jag homofob för att jag instinktivt försvarar mig mot någon som tar sig friheten att tafsa på min kropp??
|
|