Zoofiler har lagen på sin sida!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-02-26 15:16:00
JoeHill
Jag hittade en studie i Anim Behav
1998 Nov;565:1261-1266 av Troisi A. and Carosi M. I denna veteskapliga artickel fastslår de att:
"...nonhuman primate females may
experience orgasm", "238 h of observation of sexual behaviour in a large captive group of Japanese macaques, Macaca fuscata, 240 copulations were recorded involving 68 different heterosexual pairs formed by 16 males and 26 females. Female orgasmic responses were observed in 80 of 240 copulations 33."
Inlägg #2: Postat: 2003-02-26 15:21:00
JoeHill
I studien ovan gjorde de även följande observation: "When the level of physical stimulation experienced by females during copulation was statistically controlled, the highest frequency of female orgasms was found among pairs formed by high-ranking males and low-ranking females and the lowest frequency among pairs formed by low-ranking males and high-ranking females." SLUTSATS: Med ett patriarkat får vi fler orgasmer! ;-
Inlägg #3: Postat: 2003-02-26 15:41:00
JoeHill
I en annan Tysk studie av: Sambraus HH. Tierarztl Prax 1994 Dec;226:538-41. Kan man läsa följande: "The African ostrich Struthio camelus is different from other birds not only because it is a running bird Ratitae, but also because it urinates and the male bird has a penis. On a specialized farm in Israel the sexual behaviour of ostriches was studied...
Inlägg #4: Postat: 2003-02-26 15:42:00
JoeHill
Forts ...Courtship behaviour and mating have a very refined pattern. The copulation, which starts with an immission of the penis and ends with an orgasm, lasts about one minute. Most of the copulations take place during the morning morning hours. Occasionally, female ostriches demonstrate courtship behaviour to other females. Sometimes female ostriches mount other females as in the case of copulation."
Inlägg #5: Postat: 2003-02-26 16:34:00
JoeHill
Science 1980, 27;2084451:1477-9
Goldfoot DA. et al. Intense tonic/clonic uterine contractions and sudden increases in heart rate coincided with the behavioral homolog of a male ejaculatory response minus seminal emission in a normal female stump-tailed macaque engaged in homosexual mounting episodes...
Inlägg #6: Postat: 2003-02-26 16:35:00
JoeHill
Forts ...The behavioral patterns were also observed in four of ten females during 5 to 40 percent of heterosexual copulations. These observations demonstrate the existence of an orgasmic response in a nonhuman primate.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-26 16:50:00
JoeHill
Science 1975 Oct 31;1904213:484-6 Emery DE, Sachs BD. Ejaculatory pattern in female rats without androgen treatment. Adult female rats receiving long-term estrogen treatment displayed the species-typical motor pattern of ejaculation during copulation. This hormone treatment produced pituitary hypertrophy and concomitant pressure damage to brain areas dorsal to the pituitary, but did not cause clitoral hypertrophy...
Inlägg #8: Postat: 2003-02-26 16:51:00
JoeHill
Forts ...The demonstration of the ejaculatory pattern in perinatally untreated female rats indicates that the potential for the expression of the ejaculatory or "orgasmic" pattern is not dependent on exogenous androgen at any stage of development and is more widely represented among female mammals than previously believed.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-26 17:11:00
Anna Hahne
"A nonhuman primate" är en primat, och primater ät "tidiga mäniskor". Det är inget nytt faktum att vissa primaterdock inte alla kunde få orgasm. Hursomhelst så finns det ingenting som säger att djur hareller VIll ha sex på smma sätt som oss människor, på våra villkor.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-26 18:54:00
JoeHill
Beteenden uppstår när man får en belöning för att man utför en specifik handling. Detta gäller i stort sett alla djur. Att belöningen för att kopulera är en orgasm ligger inte lågnt borta. Vetenskapen har sedan Darwins dagar visat att vi är mer lika djur än vi tror. Dock finns det bakåtsträvare som med bestämdhet hävdar att människan är helt annorlunda än resten av djurriket.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-26 18:58:00
JoeHill
Dessutom tycker jag du skall läsa svar 7 och 8 igen och kommentera det. Men jag har en känsla av att du kommer att undvika det. Råttor är inte primater.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-26 19:00:00
JoeHill
Anna: Jag tycker du skall läsa på bättre innan du debatterar ämnen som dessa och inte grunda alla dina åsikter på en bok av Göran Burenhult.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-27 17:08:00
q
Jag läste igenom www.dolphinsex.org. som någon gav länken till. Att döma av alla väl återgivna detaljer ser jag inget skäl att tvivla på vad som står där. Och om man nu ska tro den så kan också delfinhonor få orgasm. Delfiner är inte heller primater. De är inte ens landlevande. Anna, jag tycker att du ska ta och läsa igenom den i sin helhet och bilda dig en egen uppfattning.
Inlägg #14: Postat: 2003-02-27 17:19:00
q
I fallet med delfinsex verkar det också som att det sexuella umgänget sker på bådas lika villkor. Jag tror knappast att en delfin som träffar en människa på en strand uppfattar människan som en ledare. För delfinen är antagligen människan en klumpig i vatten och fysiskt svag varelse som man kan leka med.
Inlägg #15: Postat: 2003-02-27 17:30:00
q
JoHill: Kanonbra att någon äntligen har grävt fram lite fakta! Det skulle behövas i fler debatter. Egentligen borde alla seriösa tidningar ha länkar direkt till olika källor för statestik och forskningsresultat. Det kommer nog att bli så i framtiden när alla insett att all av människor författad media förvränger lika mycket som de förmedlar.
Inlägg #16: Postat: 2003-02-27 17:46:00
JoeHill
Neurosci Lett 1988 Dec 5;943:343-8
Chung etal. A novel preparation for the study of male and female sexual function in anesthetized, acutely spinalized rats is reported. In both sexes, the coitus reflex the neuromuscular concomitants of sexual climax could be elicited by mechanical stimulation of the distal urethra...
Inlägg #17: Postat: 2003-02-27 17:46:00
JoeHill
Forts ...It is concluded that the spinal sexual circuitry is essentially similar in both sexes and that the coitus reflex is generated by a hormone- insensitive spinal pattern generator and is triggered by a simple peripheral stimulus.
Inlägg #18: Postat: 2003-02-27 19:00:00
q
Anna H: Du har själv sagt: "Dessutom tror jag inte på hondjurens orgasm förrän det blir vetenskapligt bevisat, eller ser det med egna ögon.". Nå? Är det vetenskapligt bevisat nu att hondjur utanför primaterna kan få orgasm?
Inlägg #19: Postat: 2003-02-27 20:11:00
Emanuel
tack för upplysningarna!
och jo, det låter konstigt om människan och enstaka primater skulle vara de enda djuren som kan få orgasm. ska nog ta och jämnföra boken som anna talar om med den du nämner. blev så nyfiken på ämnet att jag bara måste få klarhet i det här! :
Inlägg #20: Postat: 2003-03-02 17:13:00
Anna Hahne
Delfinsex tog jag upp i min artikel. Det är alltså inget nytt att de har en minst lika starkt utvecklad sexualdrift som människor. Jag ska läsa igenom hela den här studien när jag har tid. Men jag tror inte att jag blir bevisad förrän jag kommit över fler än 1 studie, gjord av 1 människa som endast talar om att primater och råttor kan njuta av att para sig.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...