Sex & the city och verkligheten

Inlägg #1: Postat: 2003-02-26 12:51:00
pUs
Då har du inte uttryckt dig särskilt klart. Jag kan ju med en gång säga att det var väldigt svårt att se på vilket sätt din text förodrar en rak och öppen dialog mellan kvinnor OCH män om känslor.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-26 12:59:00
pUs
Och inte bara om kvinnors känslor - utan även om männens känslor. För - tro det eller ej - det finns många män där ute med både ett trevligt yttre, hjärna och hjärta.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-26 13:39:00
anders
Problemet är nog inte att du är rak och ärlig pUs, utan att du låser in damerna i ett fack tolkar jag det som i alla fall som några som bara kan tänka sig att hångla/ha sex med någon de vill inleda ett förhållande med. Så är det inte nuförtiden menar Jenny. Jag tror i o f s att flickor får ta en del av smällen eftersom åsikten "jag skulle aldrig kunna ha sex med någon utan känslor" fortfarande är tämligen vanlig. forts.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-26 13:39:00
anders
I alla fall om jag ska tro mina tjejkompisar som är nog så moderna och frigjorda. Eller så kanske de har en officiell hållning och en inofficiell, vad det jag. Vissa kulturkrockar kan förekomma. Personligen tycker jag att det är bäst med raka puckar men jag skulle nog inte ha skickat det där sms:et efter lite porthångel.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-26 13:41:00
anders
Men vad vet jag, du kanske skulle sluta lämna ut ditt telefonnummer...;
Inlägg #6: Postat: 2003-02-26 14:06:00
Kalle G
Jenny m fl, det skulle vara VÄLDIGT intressant att någon gång få höra vad ni vill att en kille ska göra, istället för att bara jämt och ständigt gnälla om hur fel vi gör hela tiden.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-26 14:11:00
Frederik
Good idea! So far the main thing that gender-related articles on Sourze have managed to do is confuse me.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-26 16:45:00
pUs
anders; Det gör jag inte alls. Jag vet av egen erfarenhet att det mycket väl kan hånglas lite hit och dit utan att någon av de inblandade menar något med det. Men lika ofta kan den ena, eller båda, faktiskt ha lite känslor med sig i bagaget efter att det har hänt. Ingen situation är den andra lik.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-26 18:30:00
anders
pUs, jag erkänner mitt misstag, jag var nog knarkad. Fattar inte riktigt själv vad jag skrev. Jag menade i alla fall bl a att även om många tjejer inte tycker att sex/hångel betyder nåt så finns det en hel del som påstår att det faktiskt hör ihop. Därav detta vanliga? "misstag" av oss pojkar.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-27 23:01:00
pUs
Det är som sagt väldigt individuellt eftersom ingen situation är den andra lik i möten mellan människor och där känslor av olika slag flödar. Hmmm... nu låter jag som FrågaOlle-Olle, men det är fullständigt lönlöst att ens försöka generalisera på det sätt som artikelförfattaren gjort. Totalt lönlöst.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-27 23:07:00
pUs
Att en kille hör av sig efter att det hånglats lite kan ju faktiskt lika gärna betyda att han HOPPAS på något - snarare än "tror något". Men det har naturligtvis ingen av de självutnämnda genusforskarna reflekterat över.. att döma av det man kan läsa i den här diskussionen.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-27 23:08:00
pUs
Manligt hopp, manliga känslor och männens strävan efter kärlek & en fridfull tillvaro verkar vara främmande föreställningar för somliga. Tar ni dom verkligen på allvar?
Inlägg #13: Postat: 2003-02-28 10:21:00
Jenny Bergström
Jag skrev den här texten för att jag störde mig på att flera killar jag träffat verkade förutsätta saker utan att ta reda på var jag står, inte för att tala om hur viktigt det är med öppen kommunikation vilket jag iofs tycker. Självklart generaliserar jag, men det menar jag att man kan tillåta sig i ett sånt här forum.
Inlägg #14: Postat: 2003-02-28 13:24:00
Kalle G
Så om en kille talar om att han inte vill ha ett förhållande, så tror du att han förutsätter att DU vill ha det? Om en kille säger till dig att han t ex vill ha en pizza, eller vill se Ringen på bio, Tror du att han säger det för att han förutsätter att DU vill det ena eller det andra? Eller tror du att han säger det för att upplysa dig om vad HAN vill?
Inlägg #15: Postat: 2003-02-28 14:48:00
Zebul
Svar 14.. en fullträff på svar 13! Båda parter i författarinnans erfarenheter verkar dåliga på kommunikation. Och en sak till.. de förtjänar varandra..
Inlägg #16: Postat: 2003-02-28 17:46:00
E:T.
Apropå tillfälligt sex så funkar det inte:
1 Om det är bra så blir man berörd och vill ha mer, vilket kanske inte är det bästa sättet att inleda något seriöst på.
2 Är det dåligt blir man inte berörd och därför var det bara meningslöst.
Laddar...