Lyxliv! Studera! Leva i frihet!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-02-26 21:16:00
Fredrik Bäck
Hej Ramona!

Jag känner typen, även om jag väljer att inte generalisera ;-.

Personligen tror jag mig se engagemanget gå över efter att studietiden är förbi och det är dags att jobba på pappas bank. Che Guevara blir Percy Barnevik, och solidaritet blir pensionsförsäkring. Ta det bara lugnt du. De kommer att stå vid din sida och rösta liberalt om några år.
Inlägg #22: Postat: 2003-02-27 03:38:00
Snorunge
Men snälla! Typ Ba LiksomVa. Var har du varit och grävt din djupodlade jorunalistik egentligen?!Vart finns dessa ungdomar? Det verkar som du hittat på dem själv, dessa monster till ungdomar som föds med silversked i munnen och som sedan vill krossa kapitaletganska motstridigt. Du låter mest som en gammal tant full med fördomar och rädsla inför den yngre generationen.
Inlägg #23: Postat: 2003-02-27 08:28:00
Niklas J
Analysen lika skarp som en avtrubbad smörkniv. Åh tider, åh seder, sade redan de gamla romarna, och lade sig därefter att toksupa och gruppknulla i sina romantiska orgier. Men visst, ungdomar ÄR lata. Norrmän går på tur, tyskarna marscherar, engelsmännen har en härlig torr humor och har du sett vilka jättedrular negrerna går omkring och bär på?
Inlägg #24: Postat: 2003-02-27 08:55:00
pellesnufs
många ungdomar har faktiskt just den inställningen du pratar om. Främst vänsterungdomar, som skriker om rättvisa, att de ska ha och ha och ha lika mycket som alla andra men själva är de inte beredda att lägga två strån i kors för att bidra.
Inlägg #25: Postat: 2003-02-27 10:35:00
SHQ
Jag brukar höra dileriumdialektik som detta när jag är upp på tjejens arbetsplats: Hon jobbar med äldre och senila. Nej, allvarligt. Dom låter faktiskt ganska exakt som du skriver.
Inlägg #26: Postat: 2003-02-27 12:56:00
Gnurf
Har alltid tyckt att du fått lite väl mycket skäll på Sourze, men denna artikel är så usel så jag finner inte ord. Har du helt tappat kontakten med verkligheten?
Inlägg #27: Postat: 2003-02-27 13:27:00
Malin
Illa skrivet och desperat skrikigt. Putsa på argumenten och lugna ner dig lite.
Inlägg #28: Postat: 2003-02-27 13:53:00
Jan Schmidt
Bästa Ramona, hur lång tid tog det dig att skriva detta illa underbyggda och synnerligen stupida opus? Och hur många gamlingar hade du hunnit torka i baken under den tiden? Till glädje för dem och nytta för samhället...
Inlägg #29: Postat: 2003-02-27 15:27:00
Haleh
Väntade nyfiket på ännu något liknande. Nu är den skriven. Känns det bra nu? Nu när du har beskrivit problemet...klaga kan vi göra - inget ansträngande precis - men Ramona, för "guds" skull, hur länge ska du fortsätta klaga? Vad vill du ha sagt med artikeln...att "ja, så är det faktiskt"...varför inte istället förklara för oss andra hur DU vill gå tillväga för att åtgärda problemet. DET vill jag höra från dig, och Det Ramona, är vad Vi behöver få höra. Sluta klaga, det håller inte....
Inlägg #30: Postat: 2003-02-27 19:12:00
Tilda
Ta inte i så att du skiter på dig! Snacka om grov generalisering. Jag har aldrig någonsin funderat på att ta ett vårdjobb. Det beror inte på lönen eller på att jag vill ha ett glamorösare jobb, utan för att jag har insett att jag inte är skapt för ett sånt jobb. Vården skriker efter folk, men kan ändå inte förmå mig att ta ett vårdjobb. Jag vill lämna jobbet på jobbet när jag slutar varje dag. Samtidigt vill jag ha lite energi och empati kvar till min egen familj när jag kommer hem.
Inlägg #31: Postat: 2003-02-27 20:56:00
jnne
har du glömt ta medicinen igen,ramona. du vet ju att det lugnande kan du inte hoppa över. då blir det så här !
Inlägg #32: Postat: 2003-02-28 09:44:00
Tommy H.
På tal om äldrevården; här luktar det bajs.
Inlägg #33: Postat: 2003-03-01 00:16:00
Krieg
Ramona! Du är en jävla parasiterande förtidspensionär!! Du kan sluta kasta sten på andra!! Tro inte att det är riskfritt i ditt glashus!!
Inlägg #34: Postat: 2003-03-01 16:26:00
Ingrid
Inget mer behöver egentligen sägas. Allt är redan sagt. Du ger inte mycket till övers för ungdomar som har drömmar. Du kan inte bara ser ner på folk för att de gillar kultur, eller ens säger sig gilla det. Då kan de väl få drömma ifred. Sen får man väl försöka göra vårdyrkena mer attraktiva för ungdomarna istället!
Inlägg #35: Postat: 2003-03-01 19:31:00
Tommy H.
Jag tror att du är en robot, Ramona Danlén. En tillverka-knasiga-artiklar-och-bli-stimulerad-av-alla-förolämpningar-robot/android/cyborg.
Inlägg #36: Postat: 2003-03-02 19:52:00
Anders
Din text påmminer väldigt mycket om den Platon eller Aristoteles eller vem det var skrev för 2000 år sedan som förfasade sig över hur lata och respektlösa ungdomarna var....
Inlägg #37: Postat: 2003-03-03 14:58:00
mia-fia
Ramona, Du är full av fördomar...........Vilöka pratar du om egentligen?! Är du sotis på alla yngre eller?
Inlägg #38: Postat: 2003-03-10 18:12:00
ella, stolt hemtjänstarbetare
Mycket bra Ramona! Äntligen...du har fattat galoppen och självklart är det så att det finns undantag men det här är en stor grupp som aldrig skulle kunna tänka sig ta jobb inom äldreomsorgen utan som hellre tar bidrag varför vill inte fler göra samhället en tjänst istället för att fråga sig vad samhället kan göra dem...första gången på länge jag ser någon våga säga det du gör...bravo! :-
Inlägg #39: Postat: 2003-03-17 23:43:00
MrTambourineMan
Jag pluggar på universitet, jag tar en öl med kompisar, jag är politiskt engagerad, jag har det inte alltid så fullt med pengar på mitt konto. Men dessa saker beror inte på lathet, eller ignorans, dumhet eller något sådant.. Vi ungdommar har ofta betydligt mycket mer klarsynta ögon än er "äldre" som dessvärre med tiden verkat tappat en hel del av både syn och förnuft. De äldre är samhällets förfall och ungdommen dess förnyare så har det alltid varit, så kom inte och säg något annat.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...