Krossa den svarta knarkmarknaden

Inlägg #1: Postat: 2003-02-25 10:17:00
Tommie Nygren
Du lägger fram argumenten bra för varför ett totalförbud kan vara väldigt kontraproduktivt. Jag håller med om att vi måste ta under övervägande rejält utvidgade metadonprogram alternativt faktiskt heroinförskrivning för att få bort narkomanerna från deras destruktiva livsstil.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-25 12:57:00
tjobban
braaaaaaaaaaaa skrivet
Inlägg #3: Postat: 2003-02-25 14:11:00
Mike
Du har rätt! Men tyvärr har debatten stävjats de senaste 30 åren och de flesta svenskar är konditionerade att reagera ryggradsmässigt mot drogliberalisering/legalisering. Så förbudsivrarna behöver inte komma med vettiga argument utan pekar bara finger och ropar skam! Länktips: Länk: abcnews.go.com
Inlägg #4: Postat: 2003-02-25 14:14:00
Thomas L. Aabo
Black power-rörelsen, om jag minns rätt, hade också en konspirationsteori om att knarkande var infört för att hålla nere och försvaga de svarta.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-25 15:55:00
Michael Ståhlberg
Memento: inse att alla
åtgärder har både positiva och negativa följder. Det är den som har
minst av det senare som rationella
politiker stöder.
Det är inget tvivel om att precis
som alkholmissbruk och våld är
vanligare i socialgrupp tre, så kommer säkert åtminstone cannabismissbruk att vara vanligare
även i denna grupp. Det är det redan idag.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-25 16:14:00
Michael Ståhlberg
Filmtips: "Traffic" med bl a Michael
Douglas. President Bush sägs ha
tagit intryck, så kanske man kan
hoppas på en liberalisering via
hans stöd.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-25 19:15:00
Martin Lindholm
Din artikel ger infallsvinklar jag inte har tänkt på förut. Personligen anser jag dock att narkotika skall vara förbjudet eller strikt reglerat. Folk har för dåligt omdöme för att kunna hantera dessa preparat helt fritt, och själv har jag aldrig känt mig lockad att pröva.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-25 22:59:00
Henric Ahlgren
Herr, Ståhlberg! En nyanserad debatt kring vilket ämne det nu än kan handla om, är alltid att föredra. Men knarkliberalisering är jag inte för. Det socialt och legalt accepterade berusningsmedlet alkohol ställer väl till med fördärv så det räcker, eller?Jag är inte nykterist. Så enkelt är det...Behöver man fler grader i helvetet?
Inlägg #9: Postat: 2003-02-26 08:02:00
Jan Schmidt
Det är nog ingen tillfällighet att de auktoriteter som herr Ståhlberg anför är nyliberaler. Det är väl heller ingen tillfällighet att nyliberaler förespråkar drogliberalism. Jag menar, något måste man ju göra med alla arbetlösa, när vinstmaximeringen nått sitt klimax, liksom...
Inlägg #10: Postat: 2003-07-30 02:48:00
JSK
Många tror tydligen att en illegal drogmarknad är bättre än en reglerad och kontrollerad, eller så har de missat att vår förbudspolitik inte har minskat missbruket. Inga droger blir bättre av att flöda fritt på en svart marknad. Bra skrivet!
Laddar...