Inlägg #1: Postat: 2003-02-24 18:22:00
|
Josefine Alvunger |
Fegt? Jag blir ärligt talat förbannad. Du får gärna kritisera mig. Du får gärna säga emot. Men du kallar i helvete mig feg. Jag har åsikter, jag skriver under med mitt namn det är ju inte direkt så att jag heter Andersson i efternamn och kan vara anonym, snarare kan du kolla upp namnet och komma över på en kopp kaffe. Det var ingen inbjudan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-24 18:22:00
|
Josefine Alvunger |
Jag skrev texten för att visa att jag är införstådd med de argument som ställs emot och med feminismen, det var fan ingen satir! Jag tycker det är fegt att förolämpa andra. Jag tycker det är fegt att göra sig större genom att andra blir mindre.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-24 18:23:00
|
Josefine Alvunger |
Jag tycker det är fegt att sitta bakom en pseudonym och göra sig lustig över personer som faktiskt tar sig tid och energi för att göra sin röst hörd. Du har spårat ur i din kritik Christer. Och det kan bara bero på en sak. Du har inget konstruktivt att komma med.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-24 23:24:00
|
Nartin |
Smällar man får ta om man skriver en artikel på ett forum där möjligheten till anonyma kommentarer ges. Vad gör dig nöjd? om jag skriver under min kommentar me "Karl Eriksson" - blir du nöjd då. Är jag egentligen inte lika anonym som tidigare? Vem fan är Karl Eriksson? Nartin? q? CH? Josefine Alvunger? Nej, för sjutton, bemöt kommentarena istället!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-25 08:31:00
|
pUs |
Josefine; Det är fegt att vifta bort mer eller mindre relevanta kommentarer & synpunkter med det totalt ovidkommande argumentet "ni är anonyma". Fegt och inget annat.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-25 10:14:00
|
Christer H |
Jag vidhåller, detta är ett fegt sätt att föra debatt. Detta är antidebatt! Ditt syfte är uppenbart kalla formen vad du vill, att visa att "antifeminister" har fel. Och det gör du genom att lägga en samling mer eller mindre korkade uttalanden i munnen på den "typiske antifeministen". Det är ett enkelt sätt att slippa ta den svåra debatten. Detta är simpel propaganda, och fegt! Mvh CH
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-25 10:34:00
|
Josefine Alvunger |
Nog tycker jag att jag bemöter och har bemött kommentarer av i princip alla som har kommenterat denna och tidigare artiklar. Att uttalanden som ligger i "den typiske antifeministens mun" CHs formulering är "korkade" beror helt enkelt på att jag anser att anti-feminister är korkade. Jag har hittills inte stött på några relevanta argument från den flanken.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-25 10:34:00
|
Josefine Alvunger |
Allt jag hört hittills är "jag vill helst vara anonym" eller "gnäll, gnäll, du är feg". Men visst, vill ni föra debatt om antifeminism så är jag på.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-25 10:49:00
|
Kalle G |
Men vad gör mannen i artikeln för fel förutom att vara en 40 man? På vilket sätt är han korkad? Du säger att du är införstådd med argument mot feminismen, men jag tyckte det var mer ett uppräknande av en fiktiv persons åsikter, och inte så mycket argument?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-25 11:00:00
|
Josefine Alvunger |
Jag ville med texten leka med tanken om hur det känns att bli anklagad för att vara både det ena och det andra baserat på kön, som faktiskt män blir av oss feminister. Det är inte taget ur luften att känna sig förorättad. Jag förstår de känslorna. Åsikter och argument går tätt samman. Jag har en åsikt att det finns ett patriarkat. Det är också ett av mina argument för att påvisa kvinnoförtryck.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-25 11:19:00
|
Kalle G |
OK, åsikt eller argument, vad man väljer att kalla det kanske inte är så viktigt. Men jag fattar fortfarande inte vad han gör för fel? Vad betyder det att det finns ett patriarkat? Är alla män delaktiga i kvinnoförtrycket? Och finns det isåfall öht något sätt för en man att INTE vara en del av patriarkatet och förtrycket?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-25 11:29:00
|
Josefine Alvunger |
Nu så! En svår nivå, där även jag söker svar. Både män och kvinnor är delaktiga i vårt samhälle, alltså är både män och kvinnor delaktiga i patriarkatet, teoretiskt sett. I praktiken anser jag inte att alla män är delaktiga i ett kvinnoförtryck. I Sverige idag har t ex invandrare det extremt svårt att komma in i samhället, men det gör inte varenda svensk till rasist. Att inte förtrycka kvinnor är att inte objektifiera, misshandla, nedvärdera, våldta, "klappa på huvudet" etc.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-25 11:30:00
|
Josefine Alvunger |
Min åsikt är dock att den yttersta kraften måste läggas på att få bukt med objektifiering och sexualisering. Där är både män och kvinnor fast. Det som händer på dagis är oroväckande. Ja, redan på BB. Det bästa man kan göra är att sluta tilldela attribut och egenskaper baserat på kön. Hellre fria barn, än högre lön för kvinnor, om jag måste prioritera.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-25 11:32:00
|
Christer H |
Jag uttalar mig i kommentarer till artiklar om dessa artiklar! Huruvida du är "modig" i andra sammanhang, ändrar inte på faktum att denna artikel är ett fegt sätt att föra debatt på. Dina svar 7 och 10 korrelerar dåligt med varann. Handlar artikeln om män eller antifeminister? Vad är en antifeminist för dig? Själv kallar jag mig inte det. Mvh CH
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-25 11:42:00
|
JoeHill |
Den här artickeln gör nog mer skada en nytta om man nu försöker bekämpa patriarkatet. En motsvarande artickel som handlar om en rabiat feminist skulle lätt kunna skrivas. Men än är det ingen som sänkts sig till den nivån.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-25 11:42:00
|
Josefine Alvunger |
Nu blir det väldigt abstrakt o komplext CH, men jag gör ett försök. Så lägg ned yxan en stund så kanske vi kan komma nånvart. Jag tror att alla människor enbart har att tjäna på feminismen.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-25 11:43:00
|
J |
En antifeminist blir man inte bara för att man inte håller med om alla fem. argument. Därav har jag inte haft anledning att tro att du är anti.fem. Artikeln handlar om EN man. Han är inte anti-feminist. Det är nämligen omöjligt att vara det utan att veta vad feminismen står för.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-25 11:43:00
|
J... |
Däremot känner han sig hotad av den bild han fått av feminister. Han är förbannad, förorättad och rädd. Med tanke på den bild han fått av feminismen är det inte konstigt. Därav mitt svar 10. Jag anser att feminismen blivit grovt förvrängd och förvanskad. Jag har aldrig uttalat mig om att män skulle vara mindre värda än kvinnor, eller sämre. Inte heller vice versa. Däremot är det min fasta mening att kvinnor är strukturellt underordnade.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-25 11:48:00
|
Josefine Alvunger |
JoeHill... Nja.. jag tror nog att jag nådde även det lågvattenmärket. Kolla "En våldtagen man..." Huruvida det gör mer skada än nytta.. Ja du kan ha rätt. Jag har skrivit fyra texter, alla med olika grepp och infallsvinklar. Det beror på att jag gärna vänder på perspektiven. Sen om kvinnor gör bäst i att hålla käft och lalla med för att bekämpa patriarkatet, eller skrika så det hörs, är upp till var och en att bilda sig en uppfattning om.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-02-25 12:08:00
|
Christer H |
Var det inte du som sa att patriarkat-begreppet var avfört från den feministiska agendan? Och hur dum jag var för att jag inte fattat det? Om nu feminister anser allamän strukturellt överordnade, och man inte delar den beskrivningen, så är väl hotet uppenbart? Så det är nog inte bara bilden som hotar... Mvh CH
|
|