|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-24 14:48:00
|
|
F R |
Precis! och därör skall pojne leka tuff? lillflickan får inte vara "kvinnlig" men lillpojken skal vara man?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-24 15:50:00
|
|
Erik Lindgren |
Va? Pojkflickor finns, men inte flickpojkar? Anledningen att flickpojkar inte märks av lika mycket är att man inte fäster lika stor uppmärksamhet vid en lugn snäll pojk som vid en bitchig flicka, just därför att flickor mer förväntas vara mer på ett visst sätt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-24 21:41:00
|
|
Anna Li |
Jag menar att jag aldrig har hört ngn säga det som något positivt om en kille "han är en riktig flickpojke", medan tvärtom "hon är en riktig pojkflicka" är positivt. På det sättet har ju tjejer i allafall två möjligheter för att vara söt flickflicka är oxå okej, medan pojkar bara får vara små tuffegrabbar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-24 21:42:00
|
|
Anna Li |
Alltså vilket kanske inte framgår av min första kommentar tycker jag det du uppmärksammar FR är viktigt, men inte att det är antingen eller flickor o sexiga underkläder/pojkar o krigsleksaker utan både ock.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-24 22:05:00
|
|
Erik Lindgren |
Såvitt jag fattat det är det helt okej att vara en liten mjukis till kille, bara du ser ut som en bad boy for life, då har du typ lyckats håva planetens samtliga tjejer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-26 05:04:00
|
|
Fredrik R |
Anna Li li, svar 4
Jo, det kan tänkas, men jag brukar krydda grytorna med lite av varje,
mer smak och mer sagt, men det är en intressant tanke:
|
| |